عراق، درخواست ائتلاف صادقون از برهم صالح، تحرکات آمریکا برای کشاندن عراق به سمت هرج و مرج

به گزارش بلاگ پو، یک کارشناس عراقی تاکید نمود آمریکا برای استقرار و پراکنده کردن باندهای جنایتکار خود در عراق با هدف ایجاد هرج و مرج و بازگرداندن کشور به سال 2014 میلادی کوشش می نماید.

عراق، درخواست ائتلاف صادقون از برهم صالح، تحرکات آمریکا برای کشاندن عراق به سمت هرج و مرج

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هاشم الکندی تحلیلگر سیاسی عراقی گفت آمریکا برای استقرار باندهایش در عراق و بازگرداندن این کشور به سال 2014 میلادی کوشش می نماید.

وی اضافه نمود آمریکا در حالی تعداد دیپلمات هایش را کاهش داده که شمار نظامیانش را در پایگاه ها به ویژه در عین الاسد در عراق افزایش داده است.

این کارشناس عراقی که با سایت المعلومه گفت وگو می کرد، اضافه نمود گام های اخیر آمریکا بیانگر دو مسئله است، اول اقداماتی که این کشور از سال ها پیش به وسیله موسسات جامعه مدنی انجام داده که از این موسسات حمایت می نماید و این مسئله را به وسیله تظاهرات با هدف سیطره بر تصمیم گیری سیاسی محقق نموده تا انتخاب نخست وزیر جدید در چارچوب شروط آمریکایی باشد. آمریکا ابزارها(مزدوران) خود را وادار می نماید با هر شخصیتی که نامش برای تصدی نخست وزیری مطرح و نامزد می گردد، مخالفت نمایند، شاید آنها را به سمت گزینه هایی خارج از چارچوب های قانون اساسی یعنی دور از مجلس و قانون اساسی سوق می دهد که هدف از آن سرانجام کار با قانون اساسی است.

الکندی خاطر نشان کرد آمریکا اوضاع را به سمت هرج و مرج پیش می برد تا به شکل گسترده در پرونده عراق دخالت کند، آمریکا برای ویرانگری و تخریب به وسیله تقویت حضور نیروهای نظامی اش و به حرکت درآوردن هسته های تروریستی داعش در بیشتر نقاط مقدمه سازی می نماید، علاوه بر اینکه بر عراق برای سرانجام وجود حشد شعبی و لغو توافقنامه اخیر با چین(که در جریان سفر اخیر عادل عبدالمهدی به پکن امضا شده بود) فشار وارد می نماید.

این کارشناس سیاسی عراقی گفت آمریکا اقدام به کاهش سطح جاسوسانش نموده است که در پوشش دیپلمات در عراق فعالیت می نمایند که این اقدام در پی فشار و تهدید منافع آنها از سوی نیروهای مقاومت اسلامی صورت گرفت، در حالی که آمریکا تعداد نظامیانش به ویژه در پایگاه عین الاسد را افزایش داده است. آمریکا همچنین برای وارد کردن باندهایش به خیابان های عراق و ایجاد هرج و مرج جدید وبازگرداندن عراق به سال 2014 زمینه سازی می نماید، در نتیجه هر چه زودتر پرونده انتخاب نخست وزیری باید نهایی و اوضاع مهار گردد.

ورود یک یگان از نظامیان آمریکایی به فرودگاه اربیل در شمال عراق

یک منبع امنیتی در استان اربیل در شمال عراق از ورود یک یگان جدید از نظامیان آمریکایی به همراه جنگ افزارهایشان به فرودگاه این استان اطلاع داده است.

این منبع به پایگاه خبری المعلومه گفته است یگان جدید از نظامیان آمریکایی دو روز پیش وارد فرودگاه اربیل شده اند و به همراه خود ده ها نفربر و خودروهای نظامی همر هم وارد شده است. این منبع اضافه نمود ورود نظامیان آمریکایی به فرودگاه اربیل یک اقدام عادی است، زیرا پایگاه اصلی نظامیان آمریکایی در فرودگاه اربیل واقع شده است.

همزمان با افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق ، منابع خبری از ورود ده ها نظامی عربستان سعودی به میادین نفتی سوریه و ماموریت آنها پرده برداشتند.به گفته این منابع، ده ها نظامی سعودی وارد میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور در شرق سوریه شدند، این مناطق تحت سیطره گروه های شبه نظامی کُردی مورد حمایت آمریکا واقع شده است.ماموریت نظامی سعودی که وارد این میدان نفتی به وسیله بالگرد شده اند، حمایت از کارشناسان سعودی و مصری اعلام شده است که یک هفته پیش وارد این میدان شده اند .

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه بعدا معین شده است که این افراد وابسته به شرکت نفتی آرامکوی عربستان هستند.آناتولی خاطر نشان کرد ورود نظامیان سعودی با ورود حدود 30 کامیون به این میدان نفتی همزمان شده است که ابزار و ماشین آلات حفاری به همراه داشتند، این افراد از شمال عراق وارد خاک سوریه شده اند.

این رسانه به نقل از منابع خود توضیح داد نظامیان سعودی در یک شهرک مسکونی متعلق به میدان نفتی العمر اسکان یافته اند که نظامیان آمریکایی هم در آن اقامت دارند

ائتلاف صادقون : رئیس جمهور باید به قانون اساسی پایبند باشد

عدی عواد از نمایندگان فراکسیون صادقون در مجلس عراق از جمع آوری امضا برای عزل برهم صالح رئیس جمهور عراق به اتهام آنچه خیانت و پیمان شکنی و نقض قانون اساسی خواند، اطلاع داد.

عواد گفت رئیس جمهور، سوگند خود را نقض نموده و به زمان بندی های مبتنی بر قانون اساسی(برای معرفی نخست وزیر) احترام نگذاشته است و با وجود سرانجام مهلت قانون اساسی، نخست وزیر را معرفی ننموده است، در حالی که وظیفه رئیس جمهور، یک وظیفه اساسی و آن حمایت از قانون اساسی و اقتدار آن است.

وی اضافه نمود : فراکسیون مجلسی صادقون، امضاهایی را برای عزل رئیس جمهور از منصبش به خاطر نقض سوگند قانون اساسی و تبدیل شدن از حامی و پرچمدار قانون اساسی به حامی سهمیه خواهی جمع آوری نموده است.

بیانیه سخنگوی ائتلاف النصر

ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر اسبق عراق گفت پس از خطبه مرجعیت، توپ در زمین پنج فراکسیون بزرگ شیعه واقع شده است. آیات مظفر نوری سخنگوی ائتلاف النصر در بیانیه ای گفت برای همه ما روشن شده که توپ در خانه شیعی که شامل پنج فراکسیون بزرگ است، واقع شده است.

وی اضافه نمود مسائل با انتخاب نخست وزیری شروع می گردد که به جلب رضایت جامعه بپردازد و به جلب رضایت دیگر طرف های سیاسی پایبند نباشد. وی با تاکید بر ضرورت پایبندی به رهنمودهای مرجعیت خاطر نشان کرد منافع عمومی مستلزم دادن امتیازهایی است و همه باید برای عبور از بحران با یکدیگر همکاری و همبستگی داشته باشد، زیرا در غیر این صورت همه ضرر خواهند کرد.

معین معاون و مشاور امور نظامی مقتدی صدر

مقتدی صدر رهبر جریان صدر، کاظم العیساوی را به عنوان معاون ویژه و مشاور نظامی و امنیتی خود منصوب کرد. صالح محمد العراقی در صفحه خود در فیسبوک که به رهبر صدر نزدیک است، نوشته است برادر کاظم العیساوی به عنوان معاون ویژه و مشاور امور امنیتی و نظامی معین می گردد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18052

به "عراق، درخواست ائتلاف صادقون از برهم صالح، تحرکات آمریکا برای کشاندن عراق به سمت هرج و مرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، درخواست ائتلاف صادقون از برهم صالح، تحرکات آمریکا برای کشاندن عراق به سمت هرج و مرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید