شب فرهنگی اراک و بزرگداشت امیرکبیر برگزار می گردد

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: امیرکبیر، سمبل وطن پرستی و خردورزی در سیاست است.

شب فرهنگی اراک و بزرگداشت امیرکبیر برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز شنبه 17 شهریور با بیان این مطلب اضافه نمود: شب فرهنگی اراک با یادی از میرزا تقی خان امیرکبیر با حضور و سخنرانی علی دهباشی، بهرام پروین گنابادی، محمد علی داود آبادی و مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی، فردا یکشنبه برگزار می گردد.

او اضافه نمود: با همکاری مجله بخارا شب فرهنگی اراک با یادی از امیرکبیر فردا در محل سالن خیام مجموعه هتل امیرکبیر برگزار می گردد. این مراسم ادای دین کوچکی نسب به این فخر سیاست و خردورزی ایران است که زاده روستای هزاوه در شهرستان اراک است.

حسینی اضافه نمود: در روزگاری که گسست فرهنگی و اجتماعی زنگ خطری برای جامعه محسوب می گردد می توان از اشتراکات غرورآفرین جمعی مانند مفاخر به عنوان تکیه گاه و مرکز ثقل جامعه بهره برد و ماحصل آن را به وحدت رساند تا بتوان با حرکت جمعی سد مسائل را شکست.

او در ادامه گفت: امیرکبیر به عنوان سمبل وطن پرستی و خردورزی در روزگار فاسد دوره قاجار همچون گل مردابی است که توانست با مشقت فراوان بزرگترین اصلاحات زمان خویش را انجام دهد و امروز به عنوان نماد خردورزی در سیاست ایران معرفی گردد.

حسینی اضافه نمود: مجله بخارا به عنوان یکی از پیشتازترین نشریات تخصصی در حوزه فرهنگ، رسالتی بزرگ را بر دوش گرفته که می توان آنرا حرکتی مدنی در جهت بسترسازی این حوزه مطرح نمود از این رو مفتخریم که در استان مرکزی برای نخستین بار این همکاری را انجام می دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: علی دهباشی سردبیر این نشریه بیش از 100 شب فرهنگی را تحت عنوان شب بخارا در نقاط مختلف ایران برگزار نموده است.

در این مراسم بهرام پروین گنابادی پژوهشگر و نویسنده، محمدعلی داوود آبادی عضو هیئت علمی دانشگاه، علی دهباشی سردبیر نشریه بخارا و مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی به ایراد سخنرانی می پردازند. همچنین پیغام عبدالله انوار نویسنده، محقق و فهرست نویس شاخص معاصر نیز در این مراسم قرائت می گردد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1378

به "شب فرهنگی اراک و بزرگداشت امیرکبیر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب فرهنگی اراک و بزرگداشت امیرکبیر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید