تعداد محیط بانان خراسان رضوی باید 8 برابر گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، تورج همتی جمعه شب در نشست با سمن های حامی محیط زیست نیشابور اظهار کرد: تعداد محیط بانان استان 150 نفر است که با توجه به استانداردهای جهانی که برای هر 2 هزار هکتار یک محیط بان است، با وجود 2 و نیم میلیون هکتار عرصه های طبیعی استان برای رسیدن به این استاندارد تعداد محیط بانان استان باید هشت برابر افزایش یابد.

تعداد محیط بانان خراسان رضوی باید 8 برابر گردد

وی اضافه نمود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 500 فقره پایش واحدهای صنعتی، زباله گاههای شهری و روستایی و پسماندهای عمرانی، بیمارستانها و مراکز درمانی، کشتارگاههای دام و طیور و مراکز خدماتی توسط مامورین این اداره کل اجرا شده که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجه داشته است.

مدیر کل محیط زیست استان ادامه داد: تاکنون 417 متخلف از ابتدای سال در حوزه شکار و صید در استان دستگیر گردیده اند که بیشترین متخلفان زیست محیطی استان است وتخلفات حوزه پسماندهای پزشکی، فاضلاب های صنعتی و شهری رتبه های بعدی تخلفات زیست محیطی استان را دارند.

همتی تاکید نمود:در حوزه پسماندهای پزشکی 2 پرونده در مجموع با 2328 پزشک، مطب و درمانگاه متخلف در مشهد به دادستانی ارسال گردیده است و 75 پرونده تخلف نیز در حوزه صنعت و خدمات تشکیل گردیده و حدود 80 متخلف در این ارتباط تحت پیگرد هستند.

وی توضیح داد:بیش از 300 هزار نفر فعال محیط زیست در این استان در قالب سازمان های مردم نهاد با این اداره کل همکاری دارند که در این زمینه رتبه اول کشور را داریم.

مدیر کل محیط زیست استان اضافه نمود:بودجه سال جاری این اداره در بخش های جاری و عمرانی نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته و به 200 میلیارد ریال رسیده و حقوق محیط بانان قراردادی نیز به رغم کمبود اعتبارات با موافقت دولت 25 درصد افزایش یافته است.

وی بیان نمود:اعتبارات مربوط به کاهش انواع آلاینده ها بیش از پنج برابر سال قبل می باشد و در این حوزه برنامه نرم افزاری خاصی به صورت مکانیزه و با روش های نوین پایشی در دستور کار محیط زیست استان واقع شده است که طی نیمه دوم سال جاری عملیاتی می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اضافه نمود: در حال ایجاد زیرساختهای لازم در مناطق اکوتوریستی استان هستیم تا بدین ترتیب مردم بیشتر با قابلیت های طبیعت استان آشنا شوند که تاکنون 27 میلیارد ریال در این زمینه در مناطق دریاچه بزنگان، پارک ملی تندوره و پارک پردیسان شاندیز هزینه گردیده است.

همتی اضافه نمود: 110 میلیارد ریال نیز برای تقویت این مجموعه ها پیش بینی گردیده و در کوشش هستیم مشارکت بخش خصوصی را برای توسعه فضاهای گردشگری طبیعی جلب کنیم.

وی گفت: 550 گونه پستاندار، پرنده، خزنده، ماهی، دوزیست و بی مهره در استان زیست می نماید و با توجه به کوشش شبانه روزی محیط بانان استان امیدوار هستیم در سرشماری مهر ماه سال جاری شاهد بهبود جمعیت علف خواران و گوشت خواران استان باشیم.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1360

به "تعداد محیط بانان خراسان رضوی باید 8 برابر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد محیط بانان خراسان رضوی باید 8 برابر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید