296 پروژه روستایی در استان قزوین افتتاح می شود

به گزارش بلاگ پو، کریم حبیبی انبوهی به مناسبت هفته دولت در گفتگو با خبرنگاران گفت: در دولت تدبیر و امید توجه به مناطق روستایی در اولویت قرار گرفته تا ضمن توزیع عادلانه خدمات زیربنایی زمینه تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت فراهم شود.

296 پروژه روستایی در استان قزوین افتتاح می شود

حبیبی اضافه کرد: همزمان با دهه فجر همانند سالهای گذشته برخی طرح ها برای افتتاح آماده می شود که امسال هم 296 پروژه به بهره برداری خواهد رسید و جمع دیگری از ساکنان روستایی از خدمات دولت برخوردار می شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین شرح داد: در سال گذشته تعداد 182 پروژه با اعتبار 10 میلیارد و 300 میلیون تومان افتتاح شد و امسال 26 میلیارد و 495 میلیون تومان اعتبار برای افتتاح طرح های هفته دولت هزینه شده که در مقایسه با سال قبل از نظر اعتباری 160 درصد و تعداد بیش از 60 درصد افزایش شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: ازمجموع طرحهای هفته دولت احداث 18 پروژه دیوار سنگی، پنج مورد دیوارکشی آرامستان، هفت ساختمان دهیاری،یک استخر، هشت بوستان روستایی، شش واحد غسالخانه، 249 طرح بهسازی و تعریض معابر و دو مورد ساخت تابلوی بهسازی گلزار شهداست.

حبیبی انبوهی گفت: این پروژه ها همچنین شامل زیرسازی و آسفالت و اجرای ساختمان دهیاری است که از محل اعتبارات اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده تأمین شده و در 211 روستای استان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین پروژه ها در شهرستان قزوین با 116 پروژه و 65 میلیارد اعتبار و در دیگر شهرستان ها به ترتیب آوج با 38 پروژه، آبیک 26، البرز 18، بوئین زهرا 68 و تاکستان 30 پروژه به بهره برداری می رسد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین یادآور شد: از آغاز فعالیت دولت یازدهم تا کنون یک هزار و 192 پروژه با 922 میلیارد ریال اعتبارتوسط دهیاری ها در روستاهای استان به بهره برداری رسیده است.

حبیبی انبوهی گفت: در طول دو سال گذشته مجوز تاسیس 124 دهیاری دریافت شده و با تخصیص 53 میلیارد ریال اعتبار بیش از 81 دستگاه انواع ماشین آلات مورد نیاز دهیاری ها خریداری شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری 116 هزار و 240 نفرساعت دوره آموزشی برای دهیاری ها و 12 هزارنفر ساعت دوره برای شوراها، تشکیل شورای فرهنگی در روستاهای بالای 500 خانوار استان، ساماندهی و ضابطه مند کردن نظام فنی، اقتصادی و اداری دهیاری ها، ساماندهی مدیریت پسماند، راه اندازی 23 شرکت تعاونی، تدوین سند راهبردی توسعه روستاهای استان، شناسایی ظرفیت سرمایه گذاری و تدوین سند توسعه در 20 روستا از مهمترین برنامه های دفتر روستایی استان در دو سال گذشته است.

حبیبی انبوهی گفت: یکی از کارهای بسیار مهم و اساسی در توانمند کردن روستاها اجرای طرح های اقتصادی توسط روستاییان است که در صورت مشارکت خوب روستائیان و عملیاتی شدن کار می توان امیدوار بود از مهاجرت جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین شرح داد: در استان قزوین 20 روستای نمونه با ظرفیت های گردشگری، فعالیت اقتصادی به صورت نمونه انتخاب شده که در جلسات کارشناسی ظرفیت ها و علاقمندی مردم و نیازهای هر روستا در کنار قابلیت های هر منطقه دیده شده و پس از بحث و بررسی کارشناسی مقدمات کار فراهم خواهد شد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20072

به "296 پروژه روستایی در استان قزوین افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "296 پروژه روستایی در استان قزوین افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید