گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان

به گزارش بلاگ پو، وزرای امور خارجه ایران و جمهوری آذربایجان در تماسی تلفنی بر ارتقاء همه جانبه روابط دوجانبه و همکاری های میان دو کشور تأکید کردند.

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اخذ رای اعتماد و اغاز بکار ایشان را تبریک گفت.

امیر عبداللهیان هم ضمن تشکر از تبریک وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، با اعلام آمادگی ایران برای ارتقاء همه جانبه روابط دوجانبه، آمادگی کشورمان برای مشارکت در بازسازی منطقه ها آزاد شده در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان بعلاوه ضرورت احترام به مرزهای بین المللی را مورد تاکید قرار داد و خواهان حل و فصل اختلافات در منطقه قفقاز به وسیله سیاسی و مسالمت آمیز شد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان هم در این تماس تلفنی بر توسعه همکاریهای فیمابین در همه ابعاد تاکید و خواهان مشارکت هرچه بیشتر ایران در بازسازی منطقه ها آزاد شده و بعلاوه همکاریها در حوزه ترانزیت شد و گزارشی از تحولات در منطقه قره باغ ارائه کرد.

وزرای امورخارجه دوکشور بعلاوه از یکدیگر برای سفر به پایتختهای دو کشور در کوتاه ترین زمان ممکن دعوت به عمل آوردند و ابراز امیدواری کردند ملاقات حضوری آنها در اسرع وقت محقق شود.

.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53595

به "گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید