گرفتار تصمیمات جزیره ای درخصوص واحدهای تولیدی هستیم

به گزارش بلاگ پو، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه گرفتار تصمیمات جزیره ای درخصوص واحدهای تولیدی هستیم.

گرفتار تصمیمات جزیره ای درخصوص واحدهای تولیدی هستیم

به گزارش خبرنگاران، سید مهدی مقدسی در نشست تشکل های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی با شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه دغدغه کارگران رونق فراوری و برطرف مسائل است، اضافه نمود: علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد. شورای اسلامی کار شرکت های هپکو و آذرآب مکاتبات و پیشنهادات سازنده ای را برای برطرف مسائل این دو صنعت مطرح کردند.

وی با تاکید بر انتخاب سهامدار دارای اهلیت برای آذرآب و کنترل واردات که اهرم آن در دست دولت است، گفت: باید از واردات ماشین آلات و تجهیزاتی که در داخل کشور توان فراوری آنها وجود دارد جلوگیری گردد یا تعرفه واردات این محصولات کنترل گردد؛ این دو موضوع مهم همیشه مورد درخواست ما بوده است.

مقدسی توضیح داد: متاسفانه گرفتار تصمیمات جزیره ای درخصوص واحدهای فراوریی هستیم، باید سه وزیر راه، کشور و صنعت جلسه ای داشته باشند و در این مورد تصمیم واحد بگیرند. مسائل هپکو و آذرآب به راحتی قابل حل بود، اما تصمیمات جزیره ای باعث چنین وضعیتی شد، نمی خواهیم سفر امروز وزیر و جلسات امروز مصوبه ای روی مصوبات قبل باشند.

وی با بیان اینکه اگر سهامدار آذرآب اهلیت داشت و ضمانت تامین می کرد، امروز قراردادهای شرکت معلق نبود، گفت: سه وزیر صمت، راه و کشور اعلام می نمایند که به فراوریات هپکو در کشور احتیاج است اما در گوشه ای از دولت تصمیم دیگری اتخاذ می گردد، در حالی که انتظار می رود در این رابطه تصمیمات واحد گرفته گردد و حتی در کوتاهترین زمان در حضور معاون اول رییس جمهوری تصمیمی درست اتخاذ گردد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: هپکو مُسکنی دریافت کرد و فعلا وضعیت این شرکت تحت کنترل است، اما اگر اثر این مُسکن از بین برود ممکن است وضعیت قبل مجددا تکرار گردد. باید مراقب بود، برای آذرآب نیز باید اقدامی درست و به موقع انجام گردد، این شرکت به لحاظ تجهیزات و تخصص در خاورمیانه مانند ندارد و تنها با بی تدبیری به این وضعیت رسیده است.

وی در مورد مسائل کارگری این واحدها بیان نمود: کارگران همیشه نشان داده اند که در کنار انقلاب بوده اند و اعتراضات آنها فقط صنفی است، نباید امروز به زندان بروند. جامعه کارگری آماده رقم زدن فراوری و رونق در صنایع استان مرکزی و خواهان معین سهامدار اهل، انتخاب مدیران متخصص، تزریق منابع اقتصادی، ممنوعیت واردات ماشین آلات و تجهیزات و خرید محصولات داخلی است.

مقدسی با بیان اینکه امیدواریم امروز آخرین جلسه برای آنالیز مسائل صنایع بزرگ استان مرکزی باشد و در جلسات بعدی تنها از به فراوری نشستن این صنایع صحبت گردد، توضیح داد: نیروی انسانی محور فراوری است، اما امروز شاهدیم که بسیاری از این کارگران قرارداد ثابت و امنیت شغلی ندارند و همین دغدغه باعث می گردد که انگیزه کاری نداشته باشند و ضروری است که دولت به این امر ورود کند و موضوع قراردادهای کاری و ماده 7 قانون کار را حل نماید.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14029

به "گرفتار تصمیمات جزیره ای درخصوص واحدهای تولیدی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرفتار تصمیمات جزیره ای درخصوص واحدهای تولیدی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید