کنترل مگس های مدیترانه ای در شمال چگونه مگس مدیترانه ای را مدیریت کنیم؟

به گزارش بلاگ پو، مگس های مدیترانه ای که هر سال به باغات شمال خسارت می زدند کنترل شده اند.

کنترل مگس های مدیترانه ای در شمال چگونه مگس مدیترانه ای را مدیریت کنیم؟

عزیزالله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاوزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار از ، یکی از دغدغه های کشاورزان مازندرانی در فصل برداشت مرکبات را بروز و ظهور مگس مدیترانه ای در باغات گفت و گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی برای ردیابی مگس های میوه بازدید هایی از باغ های کل استان انجام دادند و نتایج نشان می دهد باغات کمترین مشکل را دارند.

او اضافه کرد: این آفت که سال های گذشته خسارات جدی به باغ های میوه وارد می کرد به همت باغداران و کارشناسان و محققان کشاورزی تحت کنترل است.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی مازندران ادامه داد: کمترین آلودگی مگس مدیترانه سال جاری در بعضی باغات استان وجود دارد و دغدغه ای برای طغیان این آفت وجود ندارد.

شهیدی فر گفت: آفت مگس مدیترانه ای مهار شده است و این اطمینان را به باغداران و مصرف نمایندگان مرکبات شمال می دهم که محصولات سال جاری سالم هستند.

او با بیان اینکه مرکبات سال جاری مازندران مالی و قابل صادرات است، از باغداران خواست فریب بعضی سودجویان که مگس مدیترانه را بهانه ای برای خرید مرکبات با قیمت پایین می نمایند نخورند.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی مازندران اضافه کرد: برنامه خوبی برای صادرات نارنگی و پرتقال های شمال تدارک دیده شده است و بازار هم به تدریج خودش را با قیمت اصلی و واقعی مرکبات تنظیم می نماید.

شهیدی فر گفت: فراوری، سلامت و قیمت ارقام مرکبات مازندران شامل نارنگی، پرتقال و کیوی در دو سال گذشته مناسب بود و پیش بینی می گردد این شرایط سال جاری هم تکرار گردد.

انتهای پیغام / ک

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54869

به "کنترل مگس های مدیترانه ای در شمال چگونه مگس مدیترانه ای را مدیریت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل مگس های مدیترانه ای در شمال چگونه مگس مدیترانه ای را مدیریت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید