کارآفرینی در دانشگاه ها با فعالیت بخش دولتی ممکن نیست

به گزارش بلاگ پو، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: وقتی چهار سال از بهترین سال های عمر یک انسان را بگیریم و او بعد از چهار سال پشت در اتاق من بیاید و دنبال شغل باشد به این معنی است که ما چهار سال از عمر او را تلف نموده ایم.

کارآفرینی در دانشگاه ها با فعالیت بخش دولتی ممکن نیست

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری عصر امروز (شنبه) در نشست مراکز دانشگاهی و دانشجویی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: گلپایگان از اکوسیستمی که کارآفرینی احتیاج دارد، برخوردار است. تصورم از دانشگاه های استان این است که باید عدد قابل توجهی از درآمد خود را از محل کارآفرینی و فروش تکنولوژی ها تامین نمایند.

وی ادامه داد: برای هر فعالیتی باید توجیهی وجود داشته باشد لذا بخش خصوصی باید وارد میدان گردد، اگر می خواهیم کارآفرینی کنیم و کسب و کاری ایجاد گردد احتیاجمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه پژوهش هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در کشاورزی، بذر، نهال و... ایده وجود دارد که تجاری شدن آن احتیاجمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است، پس باید زیرساخت های حضور سرمایه گذار فراهم گردد.

توسعه صنعتی جدید به معنای کارخانجات بدون دودکش است

ستاری اضافه نمود: در حوزه های زیرساختی مراکز رشد، نوآوری و... آمادگی داریم اعتبارات بلاعوض در نظر بگیریم. برای تجهیز پژوهش سراها 70 درصد اعتبار توسط ما و 30 درصد توسط آموزش وپرورش یا خیران تامین گردد اما تا زمانی که بخش خصوصی وارد نگردد این کار شدنی نیست.

وی یادآور شد: اینکه ما چهار سال از بهترین سال های عمر یک انسان را بگیریم و او بعد از چهار سال پشت در اتاق من بیاید و دنبال شغل باشد به این معنی است که ما چهار سال از عمر او را تلف کردیم. اگر در دانشگاه ها محیط کارآفرینی وجود داشته باشد خروجی دانشگاه مناسب خواهد بود که با سرمایه گذاری بخش دولتی این امر ممکن نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد: محیط زیستی که در گلپایگان وجود دارد را به دودکش آلوده نکنید و بدانید توسعه صنعتی جدید به معنای کارخانجات بدون دودکش است، پس اشتباهاتی که در اصفهان شده را در این شهر تکرار نکنید.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2310

به "کارآفرینی در دانشگاه ها با فعالیت بخش دولتی ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآفرینی در دانشگاه ها با فعالیت بخش دولتی ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید