چگونه زندگی میلیارد ها سال پیش شکل گرفت؟ ، بازگشت زمین به کره ای آبی

به گزارش بلاگ پو، محققان در مطالعات جدید خود تا حدی به پاسخ این سوال که زندگی چگونه در میلیاردها سال پیش شکل گرفته است، نزدیک شدند.

چگونه زندگی میلیارد ها سال پیش شکل گرفت؟ ، بازگشت زمین به کره ای آبی

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، زمین وقتی که بسیار جوان بود شبیه چیزی که امروز می شناسیم و دوست داریم نبود. برای مثال، زمین ابرقاره ها را داشت؛ سپس مناطقی که اکنون روی آن زندگی می کنیم در شکل های مختلف با حرکات تکتونیکی ایجاد شدند.

با توجه به تحقیقات جدید، می تواند زمانی برسد که همچون گذشته هیچ خشکی نباشد و زمین از آب خیس باشد. شواهد و مدارک موجود از سوابق زمین شناسی پیشنهاد می کنند نزدیک به 3.2 میلیارد سال پیش، خانه 4.5 میلیارد ساله ما با اقیانوس های جهانی پوشیده شده بود.

اگر این موضوع تایید شود، چنین یافته هایی می تواند به این سوال که چگونه زندگی 3.5 میلیارد سال پیش شکل گرفت، پاسخ دهد و بطور خاص، از آب های شیرین شروع شده تا از دریا های شور؟ یک زمین شناس، دانشگاه کلرادو بولدر، توضیح داد: تاریخ زندگی روی زمین موقعیت های مناسب را نشان می دهند. اگر ما دنیای کاملا آبی داشتیم، در آن صورت مکان های خشک در دسترس نبودند.

یک گروه تحقیقاتی سعی داشتند تا دمای اولیه زمین را پیدا کنند؛ سوالی که مدتهاست حل کردن آن سخت است. هنوز مشخص نیست که کره زمین در هنگام پیدا گرمتر، سردتر یا همدمای زمین امروزی بوده است یا نه. اما نسبت دو ایزوتوپ اکسیژن (انواع طبیعی عناصر) می تواند به دمای اقیانوس های قدیمی به دلیل وزن مولکولی متفاوتشان، مرتبط باشد. آبی که دمای کمتری دارد مقدار اکسیژن-16 آن در مقایسه با اکسیژن-18 بیشتر است و برعکس.

مقدار زیادی از آب های 3.2 میلیارد سال برای تجزیه و تحلیل باقی نمانده. اما صخره هایی که قبلا زیر این آب ها بوده اند، وجود دارند؛ مانند منطقه پانوراما در پیلبارا استرالیا. این سنگ های تاریخچه شیمیایی اقیانوس ها را حفظ کرده اند. اما حتی بعد از اینکه محققان شکل دمایی 3.2 میلیارد سال پیش این منطقه را بازسازی کردند، مقدار اکسیژن-18 فقط مقدار کمی از آنچه آن ها انتظار داشتند، بیشتر بود (حدود 3.3 درصد). این در مقایسه با مقدار موجود در اقیانوس های بدون یخ امروزی و تخمین های قبلی حدود 4 درصد بیشتراست.

همچنین در سال 2012، به طور مشابه اکسیژن-18 پیدا شده از 3.8 میلیارد سال پیش فقط کمی از مقدار مورد انتظار بیشتر بود. تفاوت مقادیر کم است، اما باید به این نکته توجه داشت که خاک بطور نامتناسب ایزوتوپ های سنگین تری مانند اکسیژن-18 را از آب در خود فرو می برد.

بر اساس مدلسازی ها، محققان اکنون دریافته اند که در گذشته زمین لزوما کامل مرطوب نبوده، اما بسیار آبی تر از زمین امروزی بوده است. محققان می گویند امکان بوجود آمدن قاره های جوان صفر نیست، اما این فکر نمیکنیم که از ابتدا قاره ها با همین اندازه به وجود آمده باشند و این موضوع این سوال را ایجاد میکند که دقیقا چه زمانی قاره ها ظهور کردند؟

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23020

به "چگونه زندگی میلیارد ها سال پیش شکل گرفت؟ ، بازگشت زمین به کره ای آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه زندگی میلیارد ها سال پیش شکل گرفت؟ ، بازگشت زمین به کره ای آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید