چه زمان بعد از واکسیناسیون کرونا بدن ایمن می گردد؟

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران- یک متخصص ایمونولوژی بالینی گفت: پاسخ های ایمنی که در پی دریافت واکسن ایجاد می گردد همچون پاسخ هایی است که در پی یک عفونت طبیعی ایجاد می گردد.

چه زمان بعد از واکسیناسیون کرونا بدن ایمن می گردد؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، آقای دکتر امیرحسن زرنانی، درباره ایمنی زایی حاصل از واکسیناسیون کرونا با اشاره به اینکه واکسن اجزایی از ارگانیسم بیماری زا را دارد، گفت: این اجزا به همراه فرمولاسیون هایی که شامل مواد تحریک نماینده سیستم ایمنی بدن است وارد بدن می گردد و به وسیله بعضی سلول ها برداشت شده و به سلول های سیستم ایمنی عرضه می گردد.

وی اضافه نمود: در این فرایند طیف وسیعی از پاسخ های ایمنی آنتی بادی و سلولی در بدن القا می گردد. مدت زمانی که این پاسخ ها آغاز به فعالیت می نمایند در عفونت طبیعی و واکسن تقریبا مشابه یکدیگر هستند و در حدود یک هفته بعد از برخورد با ویروس یا تزریق واکسن پاسخ های آنتی بادی آرام آرام شکل می گیرند و طی مدت زمان خاصی آغاز به فرایند بلوغ می نمایند.

آقای دکتر زرنانی تأکید کرد: با رخ داد این بلوغ این نوع فعالیت های آنتی بادی از نظر تیتر و قدرت اتصال به ویروس افزایش می یابد؛ بنابراین با تزریق واکسن نخستین پاسخ ها حدود 7 تا 10 روز بعد مشاهده می گردد، اما پاسخ ها در پی تزریق واکسن کوتاه مدت هستند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53722

به "چه زمان بعد از واکسیناسیون کرونا بدن ایمن می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمان بعد از واکسیناسیون کرونا بدن ایمن می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید