پیمان معادی؛ ستاره ای که اولین بار در 38 سالگی بازیگر شد

به گزارش بلاگ پو، پیمان معادی فیلم نامه نویسی که به یکی از عظیم ترین ستاره های سینمای ایران شد. این گزاره شاید کمی عجیب باشد و حتی بسیاری از هواداران بازی های درخشان او ندانند که پیمان معادی در ابتدا فیلم نامه نویس بود و نگارش فیلم نامه آثاری مثل آواز قو، کما، شام آخر را بر عهده داشت و پس از آن هنگامی که 38 سال سن داشت برای اولین بار جلوی دوربین سینما رفت و برای اصغر فرهادی بازی درخشانی را در فیلم درباره الی در نقش پیمان ارائه کرد.

پیمان معادی؛ ستاره ای که اولین بار در 38 سالگی بازیگر شد

به همین بهانه قصد داریم بهترین بازی های پیمان معادی را به شما معرفی کنیم:

درباره الی - 1387

درام شگفت انگیز و سحرآمیز اصغر فرهادی که بسیاری از منتقدان سینمای جهان را هم شگفت زده کرد، آغاز اتفاقی عظیم در سینمای ایران بود. شخصیتی به نام پیمان در جمع عظیمانی چون مانی حقیقی، ترانه علیدوستی، گلشیفته فراهانی، مریلا زارعی، شهاب حسینی خودش را در فیلم درباره الی نشان می داد. کاراکتر پیمان با نقش آفرینی پیمان معادی و یک بازی واقع گرایانه و جدی از مردی که با اولین بازی حرفه ای خود در سینما میخ خود را محکم کوبید و آنچنان آغاز او در سینما خوب بود که نظر تماشاگران و نقادان را به خود جلب کرد و راه ستاره سینما شدن برای او باز شد.

در این باره بخوانید:

مسخره باز و بازگشت دوباره هدیه تهرانی؛ بازیگری که خیلی آفتابی نمی گردد!

اگر تنهایی را دوست دارید، این فیلم ها را تماشا کنید

چرا طناز طباطبایی هواداران بسیاری دارد؟

جدایی نادر از سیمین - 1389

دومین حضور جدی پیمان معادی بر پرده نقره ای سینما باز هم همکاری او با اصغر فرهادی بود که در این فیلم هم حتی از فیلم اولش بازی جذاب تر و شگفت آوری برای مرد 40 ساله بود که سابقه بازیگری نداشت. او در فیلم جدایی نادر از سیمین این بار نقش نادر؛ پدری محافظه کار را بازی می نماید که ماجرای مهاجرت همسر و دخترش به خارج از کشور محور فیلم است. بازی های خوب این فیلم، فیلمنامه و کارگردانی بی نظیر آن باعث شد که فیلم جدایی نادر از سیمین اولین فیلم ایرانی برنده اسکار لقب گرفت و از جشنواره های داخلی و بین المللی جایزه ها را یکی پس از دیگری درو کرد.

پیمان معادی برای بازی در این فیلم که دومین تجربه بازیگری اش بود، توانست خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم برلین دریافت کند.

کمپ ایکس-ری - 2014

معادی در نسل جدید سینمای ایران یکی از ویژه ترین بازیگرانی است که توانایی خود را در سبک ها، نقش ها را فراتر از مرزها ثابت کرد. این بازیگر ایرانی که در آمریکا به جهان آمده است این بار در زادگاهش و با بازی در فیلم کمپ ایکس-ری، نقش علی امیر یک زندانی مسلمان، پس از 11 سپتامبر در زندان گوانتانامو را بازی می نماید که دچار فروپاشی شده است و در این میان با یک زندان بان که شرایطی مشابه او را دارد ارتباطی عمیق و عجیب برقرار می نماید. بازیگر مقابل معادی در این فیلم کریستین استیوارت ستاره نام آشنای سینمای آمریکا است.

ملبورن - 1392

ملبورن اثر تینا جاویدی درامی آپارتمانی است که شاید سایه اصغر فرهادی بر روی سر فیلمنامه جاویدی سنگینی می نماید اما معادی در این فیلم هم با بازی در نقش امیر که قرار است همراه با همسرش سارا به استرالیا مهاجرت کند و درگیر ماجرایی پیچیده می شوند، به خوبی نقش خود را بازی می نماید. بازی تحسین برانگیز معادی در این فیلم که درگیر سکون عجیبی است توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

متری شیش و نیم - 1397

معادی در دومین همکاری اش با سعید روستایی این بار در نقش یک افسر عملیاتی مبارزه با مواد مخدر در فیلم متری شیش و نیم بازی می نماید. فرمانده ای که برای دستگیری ناصر خاکزاد به هر دری می زند و پس از دستگیری ناصر که نوید محمدزاده نقش او را بازی می نماید دچار ماجراهایی عجیب و پیچیده می گردد.

معادی در این فیلم بار دیگر ثابت کرد که توانایی های بی نظیرش در عرصه بازیگری کاملا واقعی است. او نقش صمد را با خشونتی ذاتی نسبت به متهمان نشان می دهد و در نقطه مقابل در جایی دیگر برای نوشتن گزارش متهمان دستش می لرزد و حتی حاضر می گردد همکار خود را قربانی کند، اما پس از دستگیری خاکزاد و فرستادن او پای چوبه دار از عدالت و تمام این مفاهیم ناامید می گردد و تصمیم می گیرد دیگر پلیس نباشد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38963

به "پیمان معادی؛ ستاره ای که اولین بار در 38 سالگی بازیگر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمان معادی؛ ستاره ای که اولین بار در 38 سالگی بازیگر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید