پیش بینی تحقق 80 درصدی بودجه غیرنقد شهرداری تا خاتمه سال

به گزارش بلاگ پو، شهر: با توجه به برنامه های پیش روی مناطق و هماهنگی های اجرا شده با سازمان املاک و مستغلات و سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی انتظار می رود درصد تحقق بودجه غیر نقد تا انتها سال حداقل 80 درصد مصوب آن باشد.

پیش بینی تحقق 80 درصدی بودجه غیرنقد شهرداری تا خاتمه سال

عبدالحمید امامی، معاون مالی و مالی شهری شهرداری تهران در تبادل نظر با خبرنگار شهر، درباره میزان تحقق بودجه غیرنقد در سال جاری شرح داد: بر اساس مصوبه بودجه سال 1399، بودجه غیر نقدی سال جاری مبلغ 61.146 میلیارد ریال است که تا تاریخ 15 آبان ماه 10.657 میلیارد ریال از کل بودجه محقق و وصول شده است.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه در این بازه زمانی یعنی از اول فروردین تا 15 آبان در بخش بودجه غیر نقد باید 38.59 میلیارد ریال وصول می شد، هم اکنون 28 درصد از کل بودجه غیر نقد محقق شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بخش مهمی از تحقق بودجه غیر نقد مربوط به فروش املاک و پروژه های مشارکتی و مطالبات از دستگاه های دولتی است، گفت: با توجه به برنامه های پیش روی مناطق و هماهنگی های صورت گرفته با سازمان املاک و مستغلات و سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی انتظار می رود درصد تحقق بودجه غیر نقد تا خاتمه سال حداقل 80 درصد مصوب آن باشد.

به گفته امامی؛ بودجه غیرنقد مانند بودجه نقد نیست که فورا به حساب خزانه واریز گردد، بودجه غیرنقد از مرحله مذاکره تا کارشناسی ملک فرایند ای زمان بر دارد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اضافه کرد: فروش املاک و پروژه ها در حد تامین تعهدی است که به شهرداری بر اساس بودجه واگذار شده است و شهرداری تهران در دوره جدید هیچ گاه بر خلاف قوانین و مقررات شهرسازی عمل نکرده و قصدی برای حرکت در راستا گذشته هم ندارد.

پیشتر محمدنادر محمدزاده، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در تبادل نظر با خبرنگار شهر، گفته بود: بودجه غیرنقد در حوزه املاک 100 درصد محقق شده است؛ اما از زمان تحقق تا بهره برداری از پول، به دلیل فرایند طولانی ثبت به طور میانگین سه ماه زمان می برد.

خبرنگار: فریبا رحمانی

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38676

به "پیش بینی تحقق 80 درصدی بودجه غیرنقد شهرداری تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی تحقق 80 درصدی بودجه غیرنقد شهرداری تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید