پلوسی: فردا درباره متمم بیست و پنجم صحبت می کنیم

به گزارش بلاگ پو، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بیان کرد امکان فعال سازی متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا که به مشخص جانشین رئیس جمهور در صورت مرگ، استعفا و یا ناتوانی وی در اداره امور مربوط می گردد، در نشست روز آدینه مجلس نمایندگان مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت.

پلوسی: فردا درباره متمم بیست و پنجم صحبت می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه در تبادل نظر با خبرنگاران اعلام نمود که در نشست آینده مجلس نمایندگان آمریکا قرار است صحبت هایی درباره امکان فعال سازی متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا انجام گردد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره احتمال فعال شدن متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا از سوی کنگره اعلام نمود: فردا به اینجا [کنگره] بیایید. ما می خواهیم درباره متمم بیست و پنجم صحبت کنیم.

متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا هنگامی فعال می گردد که رئیس جمهور استیضاح گردد، بمیرد، استعفا کند و با به هر دلیلی قادر به انجام وظایف خود نباشد. در این صورت معاون رئیس جمهور جانشین وی می گردد و اگر معاون رئیس جمهور نخواهد یا نتواند این کار را انجام دهد، رئیس مجلس نمایندگان عهده دار وظایف رئیس جمهور خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به بیماری کووید -19 مبتلا شده است، عصر آدینه گذشته (نخستین دقایق بامداد شنبه به وقت تهران) به بیمارستان نظامی والتر رید در ایالت مریلند منتقل شد و به مدت 3 شبانه روز در آنجا بستری بود.

اگرچه ترامپ از بیمارستان مرخص شده و پزشکان کاخ سفید ادعا می نمایند که شرایط وی نرمال است و می تواند مسئولیت های خود به عنوان رئیس جمهور را انجام دهد، اما به نظر می رسد که قانونگذاران آمریکایی در این زمینه تردیدهای جدی دارند.

.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 35209

به "پلوسی: فردا درباره متمم بیست و پنجم صحبت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی: فردا درباره متمم بیست و پنجم صحبت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید