شرایط گردشگری؛ اسف بارتر از ایرلاین ها

به گزارش وبلاگ ایران 90، از زمان شیوع ویروس کرونا، بسیاری از پروازهای هوایی لغو شده اند که این به معنای تحمیل خسارت های سنگین به شرکت های حمل ونقل هوایی دنیا است؛ به گونه ای که غول های هوایی در مقابل این دشمن میکروسکوپی شرایط اضطراری اعلام نموده اند. در ایران هم، مسئولان هوایی خواهان این شدند تا یاری های دولتی هرچه سریع تر به دست آنها برسد تا مجبور به تعدیل نیرو نشوند. در این بین، آنچه منجر به شکایت مسافران ایرانی شده، نامعلوم بودن سرنوشت پول از دست رفته آنهاست که شرکت های خارجی تا به امروز از پرداخت آن سر باز زده و حال تصمیم گرفته اند که به جای آن دستورالعمل های دیگری را اجرا نمایند؛ ازجمله دادن برگ اعتباری به مسافران، برای استفاده در سفرهای آینده.

شرایط گردشگری؛ اسف بارتر از ایرلاین ها

از زمان شیوع ویروس کرونا، بسیاری از پروازهای هوایی لغو شده اند که این به معنای تحمیل خسارت های سنگین به شرکت های حمل ونقل هوایی دنیا است؛ به گونه ای که غول های هوایی در مقابل این دشمن میکروسکوپی شرایط اضطراری اعلام نموده اند. در ایران هم، مسئولان هوایی خواهان این شدند تا یاری های دولتی هرچه سریع تر به دست آنها برسد تا مجبور به تعدیل نیرو نشوند. در این بین، آنچه منجر به شکایت مسافران ایرانی شده، نامعلوم بودن سرنوشت پول از دست رفته آنهاست که شرکت های خارجی تا به امروز از پرداخت آن سر باز زده و حال تصمیم گرفته اند که به جای آن دستورالعمل های دیگری را اجرا نمایند؛ ازجمله دادن برگ اعتباری به مسافران، برای استفاده در سفرهای آینده.

در حالی که اخیرا خبرهایی در ارتباط با بدهی های کلان شرکت های هواپیمایی به مسافران و دفاتر مسافرتی، منتشر شد، انجمن شرکت های هواپیمایی در واکنش به انتشار این اخبار، گفت که این بدهی ها متعلق به شرکت های هواپیمایی خارجی است، نه داخلی. هم اکنون هم به نظرمی رسد شرایط پرداختی ایرلاین های ایرانی نسبت به ایرلاین های خارجی بهتر است، چراکه مسئولان هواپیمایی ایران می گویند شرکت های هواپیمایی خارجی پرداخت هزینه بلیت ها را به استفاده مجدد مسافران از شبکه پروازی خود آن هم تا یک سال آینده موکول کردند؛ این در حالی است که قریب به اتفاق شرکت های هواپیمایی ایرانی وجه بلیت ها را به مسافران بازگردانده اند و بر سر پرداخت بدهی خود به مسافران متعهد بوده اند.

اذعان به تخلف ایرلاین های خارجی

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی روز گذشته گفت: ایرلاین های خارجی که در ایران پرواز دارند به جای پرداخت بدهی خود به مسافران، بابت سفرهای لغوشده، پیشنهاد ووچر الکترونیکی معتبر یعنی برگ اعتباری برای استفاده در آینده به جای پرداخت پول را داده اند.

مقصود اسعدی سامانی به ایرنا اضافه کرد: موضوع بدهی ایرلاین های خارجی به مسافران ایرانی در حال آنالیز و پیگیری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری است و انجمن شرکت های هواپیمایی نمی تواند وارد این موضوع گردد؛ اما این نکته قابل بیان است، در حالی که درآمد ایرلاین های خارجی نسبت به بدهی آنها به مسافران خیلی بیشتر است با این حال برای پرداخت پول مسافران تخلف می نمایند.

او درخصوص شرایط پرداختی شرکت های هواپیمایی داخلی نیز گفت: با اطمینان می گویم که ایرلاین های داخلی سهم بدهی خود را به مسافران سفرنرفته پرداخت نموده اند و به آژانس های مربوطه پول ها داده شده است و حتی خیلی از ایرلاین ها از آژانس های طرف قرارداد خود طلبکار هم هستند. سامانی ادامه داد: به طورمثال اکنون یکی از شرکت های هواپیمایی عظیم داخلی 40 میلیارد تومان پول مسافران را پس داده است و تعدادی کمی از پرداختی ها مانده است که در دست آنالیز و اقدام است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، گفت: پول بعضی ایرلاین ها نیز نزد آژانس هاست؛ بعضی آژانس ها پول مسافران را پرداخت ننموده اند؛ اما جوسازی ایجاد شده باعث شده که بدهی ایرلاین های خارجی به مسافران به پای شرکت های هواپیمایی داخلی نوشته گردد. پیش از این، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، گفته بود: ایرلاین های داخلی بر سر پرداخت بدهی خود به مسافران، متعهد بوده اند.

او اضافه کرده بود: موضوع بدهی ایرلاین های خارجی به آژانس های طرف قرارداد نیز توسط سازمان هواپیمایی در حال پیگیری است و شرایط اعلام خواهد شد. با این حال یکی از مسافران ایرانی شرکت هواپیمایی ایرعربیا به ایرنا، گفته بود: سفر من به مقصد شارجه در ایام نوروز سال جاری به دلیل لغو پروازها کنسل شد، اما از آن موقع تا به امروز شرکت هواپیمایی ایرعربیا هزینه بلیت کنسل شده را برنگردانده است.

او از کوشش خود برای استرداد وجه بلیت اطلاع داد و اضافه کرده بود: نماینده ایرعربیا در ایران به مسافران گفته است معین نیست چه زمانی امکان واریز پول مسافران فراهم می گردد. مسافر شرکت هواپیمایی ایرعربیا اظهار نموده بود: وقتی مذاکره با نماینده این شرکت هواپیمایی خارجی در ایران نتیجه نداد، مستقیم به خود شرکت ایمیل زدم که پاسخ آنها نیز پیگیری بازگشت هزینه ها به مسافران بود و تاکید داشتند که نمایندگان آنها در ایران که آژانس های هواپیمایی هستند موظف به پرداخت پول مسافران هستند.

منبع: روزنو

منبع: چمدان

به "شرایط گردشگری؛ اسف بارتر از ایرلاین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط گردشگری؛ اسف بارتر از ایرلاین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید