واکنش نماینده آمریکا به حضور نظامی روسیه در ونزوئلا

به گزارش بلاگ پو، تهران - خبرنگاران - نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا با بیان اینکه واشنگتن به زودی پاسخ مناسب برای حضور نظامی روسیه در این کشور را می دهد، تهدید کرد که مسکو هزینه این اقدام را می پردازد.

واکنش نماینده آمریکا به حضور نظامی روسیه در ونزوئلا

به گزارش آدینه شب خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفت که مایک پمپئو وزیر خارجه کشورش به زودی پاسخ واشنگتن به حضور نظامی روسیه در ونزوئلا را اعلام می نماید.

آبرامز با اشاره به اینکه فهرستی از اقدامات تقابلی در روابط آمریکا و روسیه آماده شده است، اضافه کرد: روسیه باید هزینه این اقدام را بپردازد.

ساعاتی پیش نیز جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ارتباط با استقرار نیروها و تجهیزات نظامی روسیه در ونزوئلا گفت که آمریکا استقرار نیروهای خارجی در این کشور را تهدید مستقیم علیه صلح بین المللی و امنیت منطقه می داند.

یکشنبه گذشته دو هواپیمای روسی با محموله یاری های 35 تنی به همراه 100 نظامی این کشور وارد ونزوئلا شدند که روسیه این اقدام را در چارچوب قرارداد دوجانبه سال 2006 میان مسکو و کاراکاس بیان کرد.

بولتون پیشتر نیز در واکنش به اعزام نیروهای روسیه به ونزوئلا گفت: آمریکا دخالت خصمانه قدرت های نظامی خارجی در برقراری دمکراسی، امنیت و حاکمیت قانون در نیمکره غربی را تحمل نخواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز روز چهارشنبه خواهان خروج نیروهای روسیه از ونزوئلا شد اما در عین حال گفت که همه گزینه ها علیه کاراکاس روی میز است.

در همین رابطه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود، مسکو را به تشدید تنش ها در ونزوئلا متهم کرد و گفت: ایالات متحده و کشورهای منطقه ای (در آمریکای لاتین) مقابل روسیه بی کار نخواهند نشست.

وی همچنین تاکید نمود: ادامه اعزام پرسنل نظامی روس برای حمایت از نظام غیرقانونی مادورو، رنج مردمی را که از گوایدو حمایت می نمایند، بیشتر می نماید.

لاوروف نیز اتهام زنی های پمپئو را بی پاسخ نگذاشته و در بیانیه ای اطلاع داد که در تماس با وزیر امور خارجه آمریکا از کوشش های واشنگتن برای سازماندهی کودتا در ونزوئلا انتقاد نموده است.

تاکنون 56 کشور به تبعیت از آمریکا خوان گوایدو سرنموده مخالفان را به عنوان رئیس دولت موقت در ونزوئلا به رسمیت شناخته اند، اما مادورو همچنان از حمایت روسیه و چین و نهادهای دولتی کشورش از جمله ارتش برخوردار است.

شبد**9416**1379

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5798

به "واکنش نماینده آمریکا به حضور نظامی روسیه در ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش نماینده آمریکا به حضور نظامی روسیه در ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید