واکسن کرونای روسی 91 درصد کارآمد است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس 24، تحقیقی تازه منتشر شده که نشان می دهد واکسن روسی اسپوتنیک V در مقابل ویروس کرونا 6. 91 درصد کارآمد است. این واکسن چند ماه قبل از تکمیل مرحله نهایی آزمایش بالینی اش در روسیه تأیید شد.

واکسن کرونای روسی 91 درصد کارآمد است

اکنون تحلیل اطلاعات مربوط به فاز سوم آزمایش بالینی با شرکت 20 هزار نفر نشان می دهد 2 دوز از این واکسن کارآمدی بیش از 90 درصد در مقابله با کووید 19 دارد.

یافته های اولیه منتشر شده در نشریه لنست براساس اطلاعات جمع آوری شده از 19866 شرکت کننده است که حدود یک سوم آنها یعنی 14964 نفر 2 دوز از واکسن روسی را در فاصله 21 روز دریافت کردند. یک چهارم جمعیت نیز یعنی 4902 نفر واکسن پلاسیبو دریافت کردند.

یان جونز از دانشکاه ریدینگ و پلی روی از دانشکده بهداشت و درمان استوایی لندن درباره این تحقیق در نشریه لنست نوشته اند: توسعه واکسن اسپوتنیک V به دلیل سرعت بالا و عجله و فقدان شفافیت تحت نقدها زیادی بود اما نتایج گزارش شده شفاف هستند و اصول علمی واکسن نشان داده شده اند.

این بدان معنا است که یک واکسن دیگر برای مقابله با ویروس کرونا وجود دارد.

نتایج کارآمدی اسپوتنیک V جزو واکسن های برتر است. روسیه پیش از انتشار نتایج مرحله سوم آزمایش بالینی، کمپین واکسیناسیون اسپوتنیک V برای افراد بالای 18 سال را شروع کرد. این در حالی است که چند کشور در دنیا آن را ثبت نموده اند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44544

به "واکسن کرونای روسی 91 درصد کارآمد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونای روسی 91 درصد کارآمد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید