هشدار صریح پکن درباره لغو تحریم کشورها

به گزارش بلاگ پو، ایرنا نوشت: سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اظهار کرد: برخی کشورها خارج از چارچوب سازمان ملل متحد، تحریم های یک جانبه ای علیه کشورهای دیگر وضع کرده اند که به مبارزه این کشورها با ویروس کرونا آسیب زده است لذا پکن خواستار لغو این تحریم ها است.

هشدار صریح پکن درباره لغو تحریم کشورها

گنگ شوانگ روز شنبه در یک کنفرانس خبری در پکن افزود: چین همواره با این تحریم های یک جانبه مخالف بوده است این امر اصول اساسی منشور سازمان ملل متحد و قانون بین المللی را نقض می کند.

او شرح داد: چین از کشورهای تحریم کننده می خواهد تا به طور جدی به حق قانونی و زندگی همه افراد آسیب دیده از بیماری ویروس کرونا احترام بگذارند و فورا همه تحریم های یک جانبه علیه کشورهای مربوط را لغو کنند.

هشت کشور از جمله چین و روسیه با ارسال نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواستار لغو تحریم هایی شدند که مانع مبارزه با بیماری همه گیر کرونا است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اظهار کرد: در حال حاضر بیماری ویروس کرونا در سراسر جهان در حال گسترش است و به همین دلیل ما همکاری با جامعه جهانی برای مبارزه با این بیماری همه گیر را در اولویت قرار می دهیم.

وی گفت: اگر تحریم های یک جانبه علیه کشورهای مربوط ادامه یابد، بی شک شرایط این کشورها وخیم تر می شود و این آشکارا مغایر روحیه انسان دوستی است و نه تنها مانع مبارزه کشورهای مربوط و جامعه جهانی با شیوع ویروس کرونا می شود بلکه بر امدادرسانی انسان محبت آمیز از سوی سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی دیگر نیز تاثیر منفی می گذارد.

گنگ شوانگ ادامه داد: چین از درخواست دبیرکل سازمان ملل که خواستار لغو این تحریم ها شده و گفته است جهان نیاز به مبارزه با ویروس دارد پشتیبانی می کند و از این کشورها می خواهد تا به طور جدی به حق قانونی و جان همه مردم تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا احترام بگذارند.

310 310

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22705

به "هشدار صریح پکن درباره لغو تحریم کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار صریح پکن درباره لغو تحریم کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید