نیسان از کابین داخلی ارتقا یافته قشقایی 2021 با ظرفیت بیشتر رونمایی کرد

به گزارش بلاگ پو، درحالی که طبق تصاویر لو رفته در ظاهر نیسان قشقایی 2021 (Nissan Qashqai 2021) تغییرات جدیدی را شاهد هستیم، این خودروساز به طور رسمی از ویژگی های توسعه یافته کابین داخلی خودروی محبوب خود هم رونمایی کرده است.

نیسان از کابین داخلی ارتقا یافته قشقایی 2021 با ظرفیت بیشتر رونمایی کرد

کراس اوور کامپکت نیسان که از سال 2013 تولید آن آغاز شده و نام یکی از بزرگترین ایل های ایرانی را همراه خود دارد حالا آماده ورود به سومین نسل خود است و این شرکت تصاویر تازه ای از کابین داخلی نیسان قشقایی منتشر کرده که ظاهری اصلاح شده را برای مدل 2021 نشان می دهد.

قشقایی جدید دارای یک خوشه ابزار (صفحه کیلومترشمار) تمام دیجیتالی 12.3 اینچی بسیار قابل تنظیم است که در کنار یک نمایشگر 10.8 اینچی داشبورد ارائه می شود. به گفته نیسان این بزرگترین نمایشگر فرانما (HUD) در این بخش است و اطلاعات مختلفی را روی شیشه جلو در خط دید راننده نمایش می دهد.

مهم ترین تغییر در صفحه داشبورد، یک نمایشگر جدید 9 اینچی است که در بالای کنسول مرکزی واقع شده است. این نمایشگر از اندروید اتو (Android Auto) و کارپلی اپل (Apple CarPlay) هم پشتیبانی می کند که مورد دوم به صورت بی سیم کار می کند. قشقایی در نسخه گران تر از یک سیستم صوتی بوز (Bose) با 10 بلندگو، یک ساب ووفر نصب شده در قسمت بار برای داشتن باس اضافی بهره می برد.

فهرست سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید نیسان قشقایی با شارژ بی سیم، درگاه های USB جلو و عقب با پشتیبانی از USB-C، همراه با آمازون الکسا و گزارش های سلامت خودرو گسترده تر می شود. یک برنامه تلفن همراه نیسان کانکت (NissanConnect) هم برای استفاده از راه دور و فعال کردن بوق و چراغ ها و همچنین باز و بسته کردن قفل درها و هشدارهای از پیش تعیین شده برای سرعت، زمان و منطقه وجود دارد.

جدای از فناوری های ارائه شده، نیسان قشقایی 2021 دارای یک کابین جادارتر است که احتمالا به دلیل فاصله دریافت بیشتر از نیسان جوک (Juke) طراحی شده است. مسافران صندلی عقب 28 میلی متر فضای جلوی پای بیشتری دارند که اکنون 608 میلی متر است، در حالی که فضای سر هم در جلو و هم در عقب 15 میلی متر افزایش یافته است. این کراس اوور جمع وجور اکنون 35 میلی متر طویل تر، 32 میلی متر پهن تر و 25 میلی متر بلندتر از مدل قبلی است و فاصله دو محور آن هم 20 میلی متر کشیده تر شده است.

یکی از نکات برجسته کابین داخلی نیسان قشقایی 2021 تودوزی جدید چرمی ناپا (Nappa) است که به ظرافت تولید می شود و ساخت آن بیش از 25 روز طول می کشد و بیش از یک ساعت طول می کشد تا الگوی سه بعدی الماس مانند بر روی آن ثبت شود. تیپ های برتر این خودرو دارای ماساژ صندلی های جلو با سه تنظیم قابل انتخاب خواهند بود، در حالی که اهرم دنده کوچکتری هم با گذر به فناوری تعویض دنده الکتریکی (Shift-By-Wire) امکان پذیر شده است. مدل چهار چرخ متحرک (4WD) این خودرو همچنین یک انتخابگر حالت رانندگی با طراحی سیاه و سفید پیانو شکل دارد.

بزرگتر شدن اندازه کابین نیسان قشقایی 2021 در بخش های دیگر خودرو هم خود را نشان می دهد زیرا ظرفیت بار 74 لیتر افزایش یافته و همچنین موجب کاهش 20 میلی متری کف بخش بار و تغییر سیستم تعلیق عقب شده است. صندوق عقب این شاسی بلند هم اکنون دارای یک سوکت برق 12 ولت است و برای روشنایی بیشتر در طول شب چراغ هایی در هر دو طرف واقع شده است.

با اقدامات ژاپن برای سمت کربن خنثی شدن و محدود کردن خودروهای سوخت فسیلی، قشقایی سال آینده بدون موتور دیزلی و با یک موتور بنزینی 1.3 لیتری توربوشارژر هیبریدی خفیف که قدرتی برابر با 138 اسب بخار برای مدل جعبه دنده دستی دارد، به فروش می رسد. در مدل جعبه دنده متغیر پیوسته (CVT) قدرت موتور به 155 اسب بخار افزایش می یابد و همچنین می توان حالت تمام چرخ متحرک را انتخاب کرد.

در نهایت، انتظار می رود که یک موتور هیبریدی ای پاور (e-Power) با 188 اسب بخار عرضه شود که از موتور احتراقی به عنوان یک ژنراتور برای تغذیه باتری استفاده می کند. جالب اینجاست که تولید نسخه اسپورت قشقایی 2021 هم تحت برند نیسمو (Nismo) توسط نیسان منتفی نیست.

عکس ها: جزئیات کابین داخلی نیسان قشقایی 2021

Credit: Nissan

منبع: Motor1

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39149

به "نیسان از کابین داخلی ارتقا یافته قشقایی 2021 با ظرفیت بیشتر رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان از کابین داخلی ارتقا یافته قشقایی 2021 با ظرفیت بیشتر رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید