موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان منطقه تجاری و صنعتی اروند

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - نمایندگان مجلس با پیشنهاد تحقیق و تفحص از سازمان منطقه تجاری و صنعتی اروند موافقت کردند.

موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان منطقه تجاری و صنعتی اروند

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با 187 رأی موافق با درخواست تحقیق و تفحص از سازمان منطقه تجاری و صنعتی افرایند که پیش از این در کمیسیون مربوطه به تصویب رسیده بود، موافقت کردند.

سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان درمجلس که به عنوان طراح تحقیق و تفحص سخن می گفت، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد افرایند به شکل ملکوک الطوایفی اداره می گردد و به خاطره تلخی برای مردم تبدیل شده است و اگر همان روزی که ما فریاد زدیم که به داد منطقه برسید و از فساد و ضعف مدیریت در استان غافل نشوید به آن رسیدگی می شد امروز به این وضع دچار نمی شد و شاهد حیف و میل اموال بیت المال در آن نبودیم.

وی اضافه کرد: از دیوان محاسبات تشکر می کنیم که گزارش کاملی از شرایط منطقه تدوین و ارائه نموده اند و به خوبی این گزارش نشان داد که منطقه آبادان و خرمشهر و منطقه آزاد افرایند به چه شرایطی دچار است.

مولوی تأکید کرد: به چه حقی 135 خودرو خریداری شده و در سطح استان توزیع شده است و باید مسئولین استانی و منطقه آزاد در این خصوص شرح دهند ، به چه حقی سفرهای خارجی لهستان، عمان و کشورهای دیگر اجرا شده و به جای آن که به مناطق محروم در خرمشهر و آبادان سر زده گردد به کشورهای خارجی می فرایند. به چه حقی دو هزار و 181 وام کم بهره به دوستان و نزدیکان خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: چه کسی به شما اجازه داده است 34 حساب دولتی داشته باشید و از سرمایه منطقه آزاد در بانک ها سپرده گذاری کنید و سود آنها را بین خود توزیع کنید و چه کسی به شما اجازه داده است منافع شخصی، گروهی و خانوادگی خود را در منطقه آزاد جستجو کنید. مردم آبادان و خرمشهر آرزو دارند که منطقه آزاد نباشد و آنها محرومیت نکشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس گزارش ها و اسناد موجود مسئولین منطقه آزاد پفراینده باز در دادگاه دارند، گفت: در حال حاضر تعدادی از مدیران منطقه آزاد با قرار وثیقه آزاد هستند و چگونه است که هنوز در مسئولیت قرار دارند و این مسئولیت را چه کسی به آنها داده است و با وجود همین بی کفایتی ها است که نرخ بیکاری در آبادان و خرمشهر با همه ظرفیت هایش پایین تر از شاخص استانی است و مسائل و مسائلی نظیر نداشتن شبکه فاضلاب، ضعف در آب شرب، مسائل برق رسانی، آسفالت، فضاهای شهری و نظایر آنها را دارد و در سطح استان نیز با ضعف مدیریت دست و پنجه نرم می نمایند و بارها و بارها فریاد زدیم اما توجهی به آن نشد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36791

به "موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان منطقه تجاری و صنعتی اروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان منطقه تجاری و صنعتی اروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید