مصرف بیش از حد تنها علت قطعی برق نیست

به گزارش بلاگ پو، رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با انتقاد از قطعی مکرر برق و بی نظمی های ایجاد شده در طول روز، تداوم این جریان را به زیان تمام بخشها و مجموعه های اداری، تولیدی و صنعتی دانست وگفت: در فصل تابستان که اوج مصرف برق است صادرات برق باید کاهش یابد.

مصرف بیش از حد تنها علت قطعی برق نیست

فتح اله بیات در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به قطعی های مکرر برق در طول روز و اثرات منفی آن بر فعالیت کارخانه های فراوریی و صنعتی اظهار کرد:متاسفانه مدتی است یک پدیده نامبارکی در جریان است و قطعی های مکرر برق روی نظم خاصی انجام نمی گردد. در بعضی منطقه ها ساعات کمتر و بعضی منطقه ها ساعات بیشتری شاهد قطعی برق هستیم و در روز چند نوبت قطعی داریم که هیچ ساعت مشخصی ندارد.

وی اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا بسیاری از نیروهای کاری که در مجموعه های صنعتی و فراوریی در مجاورت کوره ها تحت حرارت شدید مشغول کارند احتیاجمند سیستم های خنک نماینده هستند چرا که این گرما چند برابر می گردد و برای نیروی کار بسیار مضر است.

ریس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه قطعی برق در شرایط حاضر تمام بخشهای کشور به ویژه فراوری را درگیر نموده است، اظهار کرد: وقتی برق قطع می گردد محصولی که در جریان خط فراوری قرار گرفته ممکن است ازبین برود و ضایعات گردد. بعضی مجموعه ها احتیاج به سیستم تهویه با خنک نماینده دارند که با قطعی برق دچار مشکل نشوند.

به گفته بیات، در حال حاضر بانکها، بیمارستانها، مراکز درمانی وامدادی، مشاغل ضروری و سیستم های اداری که به نوعی با اینترنت کار می نمایند احتیاجمند برقراری جریان برق هستند لذا انتظار می رود یک نظم وانضباطی در زمینه قطعی برق به وجود آید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قطعی مکرر برق در طول روز ناشی از مصرف بیش از حد برق است؟ اظهار کرد: فقط مصرف بیش ازحد نیست، پستهای فشار قوی برق و سیستم برق رسانی باید تجهیز شوند و آنهایی که فرسوده اند مورد نوسازی و بازسازی قرار گیرند، ضمن آنکه باید نظارت و کنترل بیشتری نسبت به مزارع بیت کوین و استخراج رمز ارزها صورت گیرد اما مهمتر از همه بحث صادرات است.

این مقام مسئول کارگری تاکید نمود:در فصل تابستان که با گرمای شدید هوا مواجهیم، به سیستم برقی وخنک نماینده احتیاج است و مصرف بالا است بنابر این اگر صادرات برقی هست باید کاهش یابد تا به مجموعه های فراوریی و صنعتی آسیب نرساند.

بیات با بیان اینکه بی نظمی در جریان قطعی برق همه مردم از دانشجو گرفته تا کارمند و کارگر را کلافه نموده است، گفت: متاسفانه این مسأله کل نیروهای کار را درگیر و داد ملت را درآورده است. کسی که کار دفتری، بانکی، اداری، بیمه ای یا قضایی دارد و چند ساعت منتظر نشسته تا نوبتش برسد با قطع شدن برق باید ساعتهای بیشتری در انتظار بماند یا روز دیگری مراجعه و اموراتش را پیگیری کند لذا انتظار داریم اقدام عاجلی برای این قضیه که نارضایتی عمومی ایجاد نموده صورت گیرد و جلوی بی نظمی ها در قطعی مکرر برق گرفته گردد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51583

به "مصرف بیش از حد تنها علت قطعی برق نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف بیش از حد تنها علت قطعی برق نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید