مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان سالانه 200هزار نهال توزیع می نماید

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، احمد دزیانیان بعدازظهر چهارشنبه در جشن روز درختکاری به میزبانی مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) بابیان اینکه این مرکز سالانه 200 هزار نهال توزیع می نماید، ابراز داشت: یکی از مهم ترین اقدامات اجرا شده در این مرکز اصلاح الگوی کشت با ارائه گونه های مقاوم به شوری، خشکی و کم آبی است و می کوشیم تا از این طریق یعنی اصلاح الگوی کشت در مناطق مختلف ضمن افزایش بهره وری به اقتصاد خانوارها نیز یاری کنیم.

مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان سالانه 200هزار نهال توزیع می نماید

وی ضمن بیان اینکه تاکنون بالغ بر چهار میلیون اصله نهال در مرکز تحقیقات کشاورزی فراوری و توزیع شده است، افزود: با رویکردهای نوین در این مرکز بیش از 10 هزار هکتار باغ ایجادشده است که این روند همچنان ادامه دار است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه سند بهره وری آب در شرب تدوین است، ابراز داشت: حجم زیاد منابع آبی در بخش کشاورزی مصرف می گردد لذا می بایست با توجه به این امر برای بهینه سازی مصرف آب مدیریت لازم صورت گیرد که تدوین سند بهره وری آب می تواند به این موضوع یاری کند.

دزیانیان بابیان اینکه تغییر اقلیم موضوع مهمی که سلامت و جان انسان را تهدید می نماید، توضیح داد: افزوده شدن دمای هوا و آب شدن یخ های قطبی از یک سو و افزایش مصرف سوخت های فسیلی از طرف دیگر نشان می دهد که بشر از محیط بیرونی غفلت و صرفاً به فکر رفاه امروز خود بوده است.

وی ضمن بیان اینکه هفته درختکاری فرصتی برای توجه به مسائلی از قبیل، الگوی کشت، تغییر اقلیم، مدیریت آب و محیط زیست است، افزود: از شهروندان تقاضا می گردد در انتخاب نهال و محل کاشت آن نکاتی نظیر اقلیم را نیز در نظر گرفته و باغداران حتماً قبل از کاشت درخت در این زمینه از نظر کارشناسان بهره مند باشند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5154

به "مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان سالانه 200هزار نهال توزیع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان سالانه 200هزار نهال توزیع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید