مردودی صداوسیمای علی عسگری در پرداخت حق پخش ورزش!

به گزارش بلاگ پو، علی رغم قانونمند شدن پرداخت درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی نزد خزانه داری کل کشور از ابتدای سال 99 در قانون بودجه، سازمان صداوسیمای تحت مدیریت علی عسگری تا هفتم مهرماه 1400، حتی یک ریال هم به حساب خزانه داری واریز نکرد!

مردودی صداوسیمای علی عسگری در پرداخت حق پخش ورزش!

به گزارش خبرنگاران، عبدالعلی علی عسگری، هفتمین رییس سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران بود و حدود یک سال و نیم از ریاست 5 ساله وی بر این سازمان با قانونی شدن پرداخت درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی نزد خزانه داری کل کشور، به منظور پرداخت به وزارت ورزش و جوانان همراه شد اما در طول این مدت، ریالی به حساب خزانه واریز نشد تا سهم ورزش ایران از درآمدهای ناشی از پخش مسابقات ورزشی طی یک سال و نیم اخیر، صفر باشد!

15 میلیارد در سال 99

برای اولین بار، بر اساس قانون بودجه سال 1399 تعیین شد که به استناد بند (پ) ماده (92) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف هستند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره 140184 نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند. وجوه واریزی از محل ردیف 49-530000 مندرج در جدول شماره (9) این قانون به نسبت 30 درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون های مربوطه) و 70 درصد در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد. در این قانون، همچنین درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی موضوع بند (پ) ماده 92 قانون برنامه ششم توسعه در ردیف ملی 50 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که بر این اساس سهم سازمان صداوسیما 35 و سهم وزارت ورزش 15 میلیارد تومان بود.

45 میلیارد برای سال 1400

بر اساس قانون بودجه سال 1400، درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی 150 میلیارد تومان برآورد شد که باید به نسبت 30 به 70 بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تقسیم شود، بنابراین سهم وزارت ورزش و جوانان از سهم تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی که 150 میلیارد تومان برآورد شده بر اساس قانون بودجه سال 1400 معادل 30 درصد است که برابر 45 میلیارد تومان می شود و با لحاظ بدهی 15 میلیارد تومانی سازمان صدا و سیما به وزارت ورزش و جوانان مطابق قانون بودجه، در سال جاری بدهی این سازمان به ورزش ایران معادل 60 میلیارد تومان خواهد شد.

همواره طی سال های گذشته، پرداخت سهم ورزش از محل درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی به نام یک چالش اساسی بین وزارت ورزش و سازمان صدا و سیما مطرح بود و تصور می شد با لحاظ این مساله در قانون بودجه 1399، شاهد تغییر رویه این سازمان باشیم اما در نهایت هیچ تغییر خاصی رخ نداد و در طول یک سال و نیم گذشته حتی یک ریال هم از سوی سازمان صدا و سیما به وزارت ورزش و جوانان از محل درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی پرداخت نشد.

صداوسیما یک ریال هم پرداختی نداشته است!

بر اساس اعلام ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان به خبرنگاران، سازمان صداوسیما از ابتدای سال 99 تا هفتم مهر 1400، مبادرت به واریز درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی به ردیف درآمدی شماره 140184 نزد خزانه داری کل کشور نکرده و اینگونه سهم 30 درصدی وزارت ورزش و جوانان از محل مربوطه پرداخت نشده است.

ارائه گزارش از سوی وزارت ورزش نهادهای نظارتی!

وی پیش از این در خرداد 1400 به خبرنگاران اعلام کرده بود که این مساله از سوی وزارت ورزش و جوانان به نهادهای نظارتی گزارش شده است. همچنین مسعود سلطانی فر، وزیر سابق ورزش و جوانان، اواخر سال 99 به خبرنگاران گفت: نهادهای نظارتی و مجلس شورای اسلامی از وزارت ورزش خواستار ارائه گزارش شدند و ما هم گفتیم که سازمان صدا و سیما به قانون عمل نکرده و باید پاسخگو باشد، در نهایت هم امیدواریم نهادهای نظارتی پیگیری های لازم را انجام دهند، چرا که این مبلغ حق ورزش ایران است و به تمام رشته های ورزشی تعلق دارد.

خداحافظی علی عسگری با صداوسیما بدون هیچ پرداختی به ورزش!

در نهایت هم روز گذشته، با پایان یافتن رسمی دوره مسئولیت علی عسگری در سازمان صداوسیما و تعیین جانشین او، علی رغم فرصت یک سال و هفت ماه و هفت روزه این سازمان به منظور پرداخت سهم وزارت ورزش و جوانان از محل درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی به حساب خزانه داری کل کشور، چنین اتفاقی رخ نداد تا رییس سابق این سازمان بدون پرداخت ریالی از سهم ورزش، کار خود را در صداوسیما پایان دهد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55446

به "مردودی صداوسیمای علی عسگری در پرداخت حق پخش ورزش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردودی صداوسیمای علی عسگری در پرداخت حق پخش ورزش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید