مردم از سفر غیرضروری به مازندران به طور جدی خودداری نمایند

به گزارش بلاگ پو، لاری با ابراز نگرانی از شرایط کرونا در مازندران، از هموطنان خواست از هر گونه سفر غیرضروری به این استان به طور جدی خودداری نمایند.

مردم از سفر غیرضروری به مازندران به طور جدی خودداری نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن هشدار درباره شرایط کرونایی استان مازندران هشدار داد و گفت: استان مازندران در اسفند ماه سال گذشته شاهد خیز شدیدی در ابتلا و بستری در اغلب شهرستان ها بود و از تیر ماه با موج شدید شیوع بیماری روبرو شده است، به طوری که 20 شهرستان در شرایط قرمز و 2 شهرستان در شرایط هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: موارد بستری و ابتلا به کرونا در این استان ظرف 6 هفته گذشته بیش از 4 برابر افزایش پیدا نموده است و شیب صعودی شرایط بستری و ابتلا به بیماری در این استان نگران نماینده است و از هموطنان خواهشمندیم از هر گونه سفر غیرضروری به استان مازندران به طور جدی خودداری نمایند.

او با اشاره به شرایط قرمز استان لرستان ادامه داد: در استان لرستان شاهد خیز بیماری در اسفند ماه و خیز نسبتا شدید در فروردین ماه بودیم و از اوایل خرداد ماه شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در این استان هستیم، به طوری که هفت شهرستان در شرایط قرمز و سه شهرستان در شرایط هشدار قرار دارند. موارد ابتلا و بستری در بعضی شهرستان های استان لرستان مانند خرم آباد، الیگودرز، سلسله، دلفان و کوهدشت دارای شیب تندتری است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره شرایط هشدار دهنده استان قم بیان نمود: اولین موارد کرونا در ایران در استان قم شناسایی شد و این استان خیز بسیار شدیدی را در اسفند ماه 98 در موارد ابتلا و بستری تجربه کرد، متاسفانه از اواخر خرداد ماه نمودار موارد بستری روزانه در این استان شیب صعودی پیدا نموده است و بیم آن می رود که با عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه ای برای خیز مجدد بیماری کرونا در این استان فراهم گردد.

لاری تاکید نمود: از قلم نیاندازید اصلی ترین عامل در جلوگیری از انتشار ویروس و قطع زنجیره انتقال عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی یک تا 1.5 متری، شست و شوی دست ها و استفاده از ماسک است.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31623

به "مردم از سفر غیرضروری به مازندران به طور جدی خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم از سفر غیرضروری به مازندران به طور جدی خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید