لغو اردوی تیم ملی، آرزوی بزرگ استقلال

به گزارش بلاگ پو، فشارهای شفر برای لغو اردوی تیم ملی در شرایطی که تیم ملی سرمربی هم ندارد ممکن است در نهایت دست فدراسیون فوتبال را برای لغو این اردو باز بگذارد تا خیال سرمربی استقلال هم از فشردگی بازی ها آسوده گردد.

لغو اردوی تیم ملی، آرزوی بزرگ استقلال

لغو اردوی تیم ملی، به سود یا به زیان استقلال؟

وینفردشفرازجمله موافقان لغو اردوی تیم ملی درروزهای آغازین سال 1398است. سرمربی استقلال باوردارد که فشردگی رقابت های لیگ برترو تومان با آن آغاز رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دراسفند ماه، به حدی است که برگزارنشدن اردوی ابتدای سال تیم ملی یاری قابل توجهی به تیم هایی می نماید که درگیررقابت های لیگ قهرمانان آسیا هستند. تحلیلی که تعیین نیست درست باشد یا غلط به این علت که درسال های قبل سابقه داشته تیم هایی که درکوران رقابت های باشگاهی و آسیایی قرارداشتند ودرعین حال بازیکنان شان دراردوهای ملی هم بودند، اما نتایج مطلوبی دربه دست آورده اند.

نمونه اش پرسپولیس که فصل پیش درشرایطی که ازنقل وانتقالات محروم بود هم قهرمان لیگ شد و هم درلیگ قهرمانان آسیا تا فینال پیش رفت ودرهمه این روزها بازیکنانش را دراختیار تیم ملی هم قرار می داد. درواقع کاری که پرسپولیس کرد می تواند برای تیم هایی که خود را درتنگا می بینند الگو باشد. البته سابقه داشته که بعضی تیم ها نیزازدرگیری با بازی های داخلی و خارجی و حضوربازیکنان خود دراردوهای ملی لطمه هم خورده اند که همین استقلال نمونه ای ازاین قبیل تیم هایی است که فصل پیش ازاین شرایط آسیب دید.

شاید هم شفرتصورمی نماید که دوباره همان اتفاقات درانتظارش باشد و به همین دلیل می کوشد درراس مربیانی قراربگیرد که با برگزاری اردوی تیم ملی درروزهای آغازین سال 1398خورشیدی مخالفند. شفراحتمالا روی استراحت بازیکنان استقلال حساب ویژه ای بازکرد وخود نیز احتمالا مهیای سفراست و روزهای آغازین بهاررا مجال مناسبی برای بازگرداندن روحیه می داند ازسویی می داند که همراهی بازیکنان درروزهای نخست سال با خانواده های خود تا چه اندازه درروحیه سربازانش اهمیت دارد.

تغییردربرنامه اردوی تیم ملی البته برای تیم ملی ایران حاوی حاشیه های بسیاری خواهد بود و تصمیم گیران را زیرسوال خواهد برد اما شاید اگرپای شفر وبرانکو برای تعطیلی لیگ درمیان باشد، حمله ای به فدراسیون فوتبال بابت این تعطیلی نشود و شاید هم اساسا فدراسیون فوتبال دخالت شفروبرانکو برای تعطیلی اردوی تیم ملی را به سود خود ببیند وفضا را به این سمت ببرد که لغو اردوی تیم ملی به خواست مربیان سرخابی ها صورت گرفته و تا خود نیز از تیغ تیزانتقاد ها درامان باشد.

به هرحال هراتفاقی رخ دهد بازخوردهای متفاوتی خواهد داشت و باید دید که برآینده کارکننده های فوتبال ایران دررقابت های لیگ قهرمانان آسیا چه خواهد شد. بدون شک اگرشفربا استقلال درآسیا پیروز باشد، درخواست او برای لغو اردوی تیم ملی توجیه پذیرجلوه می نماید و فدراسیون فوتبال هم به نقد کشیده نخواهد شد وحتی حامی کنند های فوتبال ایران برای حضوردررقابت های آسیایی نیز لقب خواهد گرفت اما نتیجه نگرفتن تیم های ایرانی دراین بازی ها به خصوص استقلال که سرمربی اش کارگردان اول لغو اردوی تیم ملی است را با انتقادهای بسیاری روبرو خواهد نمود.

10-270

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4827

به "لغو اردوی تیم ملی، آرزوی بزرگ استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو اردوی تیم ملی، آرزوی بزرگ استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید