لبنان، شروع نشست ویژه در کاخ بعبدا، تأکید عون و دیاب بر وحدت ملی

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان در شروع نشست گفت وگوها در کاخ بعبدا با حضور احزاب سیاسی بر پایبندی به گزینه ملی برای مقابله با چالش ها و بحران های این کشور تأکید کردند.

لبنان، شروع نشست ویژه در کاخ بعبدا، تأکید عون و دیاب بر وحدت ملی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المیادین در شروع نشست گفت وگوها میان مقامات و احزاب سیاسی لبنان به منظور آنالیز تحولات اخیر سیاسی و اقتصادی این کشور حسان دیاب نخست وزیر لبنان گفت: من می خواهم این نشست شروع یک حرکت گسترده ملی باشد و اعتراف می کنم که اگر سخنانمان را برای کاهش فشارهای مردم عملی نکنیم هیچ فایده ای ندارد.

دیاب ادامه داد: همه طرف های مربوطه باید در اقدام به اصلاحات مشارکت نمایند و ما وقت زیادی برای تحقق دستاوردهای سیاسی خود نداریم٬ زمانی که مردم کشوری گرسنه هستند٬ آن کشور چگونه می تواند خوب باشد؟

حسان دیاب ابراز کرد که دعوت به این نشست مسئولیت بالایی دارد و لبنانی ها از آینده خود نگرانند. مردم می خواهند مقابله با فساد و گرانی هرچه سریعتر انجام و مشکل برق حل گردد.

نخست وزیر لبنان در ادامه تأکید کرد: در سایه نوسانات منطقه و خطرهایی که تحت عنوان قانون قیصر متوجه لبنان است٬ وحدت در مورد گزینه های سرنوشت ساز کشور امری ضروری و امروز هدف ما از این نشست تقویت این وحدت است.

دیاب اضافه نمود که حل بحران های کشور یک مسئولیت ملی بوده و تنها مربوط به دولت نیست.

میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز به نوبه خود در این نشست توضیح داد که اگر بعضی طرف ها به یاری مشاوران خارجی خود همچنان به تحریکات فرقه ای و مذهبی و تهییج خیابان ها ادامه دهند و لبنان را تبدیل به میدان تسویه حساب های شخصی نمایند٬ نجات کشور ممکن نخواهد بود.

عون اعلام کرد: امروز کشور ما بدترین بحران اقتصادی و اقتصادی را پشت سر می گذارد و مردم نگران آینده خود و نیز از دست دادن مشاغل و زندگی شرافتمندانه شان هستند و من واجب دیدم این نشست را بر اساس مسئولیت قانونی خودم با هدف سرانجام دادن به لغزش های امنیتی خطرناک در کشور برگزار کنم.

وی اضافه نمود: نباید اجازه دهیم حرارت بعضی سخنان بالا برود؛ چرا که خاموش کردن آتش به راحتی برافروختن آن نیست٬ به ویژه زمانی که اوضاع از کنترل خارج گردد و این مسئولیت همه حاضران و غایبان این نشست است.

+

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29473

به "لبنان، شروع نشست ویژه در کاخ بعبدا، تأکید عون و دیاب بر وحدت ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، شروع نشست ویژه در کاخ بعبدا، تأکید عون و دیاب بر وحدت ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید