فعال شدن مرکز اسناد پایگاه جهانی سلطانیه

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/زنجان سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، از فعال شدن مرکز اسناد، انتقال و تجهیز بخش اداری پایگاه جهانی سلطانیه اطلاع داد.

فعال شدن مرکز اسناد پایگاه جهانی سلطانیه

حسین عیدانی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مرکز اسناد کتابخانه پایگاه جهانی سلطانیه که سالیان دور در دهه هشتاد راه اندازی شده بود با صدها جلد کتاب تخصصی، نشریات، مجلات مرتبط با دوره ایلخانی، همچنین مدارک و اسناد پژوهشی، ساماندهی شد.

وی با اشاره به مهم ترین دستاورد راه اندازی این مرکز، اضافه نمود: راه اندازی این مرکز علی رغم وجود کاستی ها، دستاوردی اساسی برای برنامه ریزی مطلوب در طرح های مطالعاتی و اجرایی آینده پایگاه خواهد داشت، زیرا نقد و آنالیز اسناد، مدارک و پژوهش های صورت گرفته قبلی علاوه بر کاهش هزینه ها، تجربیات گذشته را نیز در اختیار گروه کارشناسی برای تنظیم برنامه ها و طرح های اجرایی قرار خواهد داد.

عیدانی ادامه داد: با توجه به اهمیت مطالعات پژوهشی و کاربردی در پروژه های بزرگی همچون گنبد سلطانیه، از سرانجام نامه های دانشجویی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های بازسازی بناهای تاریخی و آثار فرهنگی، گردشگری، معماری، باستان شناسی، سازه و ... استقبال و حمایت می گردد.

سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه با اشاره به اینکه بخش اداری گنبد سلطانیه در ضلع شرقی محوطه ارگ واقع در خیابان بهشتی راه اندازی و تجهیز شد، افزود: راه اندازی این بخش علی رغم وجود کاستی ها، برای دسترسی آسوده و راحت تر مراجعهکنندگان و برنامه ریزی های مطلوب در طرح های آینده پایگاه و ارتباط بیشتر با حوزه شهری و همشهریان خواهد داشت.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39460

به "فعال شدن مرکز اسناد پایگاه جهانی سلطانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال شدن مرکز اسناد پایگاه جهانی سلطانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید