فروش گوشت مصوب 60 هزار تومانی ، عدم تغییر قیمت مرغ و گوشت تا ماه رمضان

به گزارش بلاگ پو، مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه نهاده های مورد احتیاج مرغداران و دامداران تا 6 ماه آینده تامین است گفت: قیمت مرغ و گوشت حداقل تا هفت ماه آینده و بعد از ماه مبارک رمضان تغییری نخواهد داشت.

فروش گوشت مصوب 60 هزار تومانی ، عدم تغییر قیمت مرغ و گوشت تا ماه رمضان

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حسن عباسی معروفان مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در حاشیه بازدید رسانه ها از شرایط تخلیه و تامین نهاده های دام و طیور در کشور در بندر امام خمینی اظهار کرد: برای تامین خوراک دام و طیور خرید های مناسبی در ماه های گذشته اجرا شده است به طوری که می توان گفت که تمام احتیاج کشور به کنجاله سویا، ذرت و جو در 6 ماه آینده تامین است.

وی اضافه کرد: هم اینک این کالا ها در حد وفور در کشور وجود دارد و برای مصرف نمایندگان مانند مرغداران و دامداران در دسترس است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: در حال حاضر توزیع این محصول در سراسر کشور ادامه دارد و شرایط فراوری دام و مرغ نیز از حد نرمال عبور نموده و فراوری مازاد مصرف داریم.

عباسی معروفان توضیح داد: به همین منظور مرغ و گوشت فراوری شده مازاد مصرف را از بازار با قیمت های مصوب خریداری می کنیم.

وی گفت: خرید های اجرا شده برای ذخایر استراتژیک نگهداری می شوند تا در مواقعی که نرخ آن ها از قیمت مصوب در بازار بالاتر رفت برای تنظیم بازار توزیع گردد.

قیمت مرغ و گوشت یا نهاده ها حداقل تا بعد از ماه رمضان تغییری نمی نماید

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با تاکید بر اینکه تمام احتیاج کشور به نهاده های دام و طیور و محصولات پروتئینی تامین شده اضافه کرد: حداقل تا هفت ماه آینده و بعد از ماه مبارک رمضان قیمت انواع مرغ و گوشت تغییری نخواهد کرد.

عرضه مستقیم گوشت قرمز و مرغ برای ایام پایانی سال

عباسی معروفان گفت: برای ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز نیز برنامه عرضه مستقیم گوشت قرمز و مرغ در دستور کار قرار گرفته است. همچنین این محصولات در اختیار فروشگاه های زنجیره ای قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سالانه به طور معمول 18 میلیون تن خوراک دام و طیور در کشور احتیاج داریم که حدود 6 تا 7 میلیون آن در داخل فراوری و 12 میلیون تن آن از محل واردات تامین می گردد و به طور متوسط در هر ماه حدود یک میلیون تن کالا به کشور وارد می کنیم.

وی گفت: در طول سه ماهه گذشته به اندازه مصرف 6 ماه واردات انجام داده ایم و در سه ماه آینده نیز دوباره به اندازه مصرف 6 ماه دیگر واردات انجام می گردد که محموله های آن در نوبت ورود به کشور هستند.

خرید 27 هزار تومانی گوساله زنده از دامداران

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه گوشت قرمز گوساله به چه قیمتی از دامداران خریداری می گردد گفت: قیمت خرید تضمینی گوشت گوساله بر اساس تصویب اجرا شده معادل 27 هزار تومان برای دام زنده است.

واردات مرغ تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

وی اضافه کرد: در صورتی که قیمت هر کیلو گوشت گوساله زنده در بازار از 27 هزار تومان کمتر شد دامداران می توانند فراوریات خود را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهند. واردات مرغ تا اطلاع ثانوی ممنوع است، زیرا فراوری کشور احتیاج بازار را تامین می نماید و واردات گوشت قرمز نیز به حداقل رسیده است.

عرضه گوشت گوساله مصوب با قیمت هر کیلوگرم 60 هزار تومان

عباسی معروفان در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در ارتباط با نرخ مصوب گوشت گوساله تنظیم بازاری گفت: گوشت گوساله خریداری شده در قطعات مختلف و با قیمت های مختلفی در اختیار مصرف نمایندگان نهایی و مردم قرار می گیرد، اما قیمت هر کیلوگرم لاشه لخم 60 هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اضافه کرد: با توجه به اینکه ترجیح مصرف مردم کشور ما مصرف گوشت گوسفندی است قیمت این محصول در بازار کمی بالاتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای واردات نهاده های دامی به کشور بندر امام (ره) جوابگو نیست و این محصول از بنادر عباس، چابهار، امیرآباد، انزلی نیز به کشور وارد می گردد.

هر روزه تعداد زیادی کشتی از تنگه هرمز عبور می نمایند و امنیت برقرار است

عباسی معروفان همچنین گفت: بر خلاف مواردی که درباره تنش ها در منطقه و تنگه هرمز مطرح می گردد مسئله ای برای حمل ونقل کالا از بندر چابهار و دریای عمان نداریم و هر روزه تعداد زیادی کشتی از این جهت به کشورمان می آیند.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به سوالی در ارتباط با افزایش قیمت نهاده ها در بازار گفت: با توجه به اینکه بانک مرکزی به طور موقت اختصاص ارز را برای واردات با تاخیر همراه نموده بود و 35 تا 40 روز این امر اختصاص نیافته بود، خریداران نیز نتوانستند به موقع کالای خریداری شده را تحویل بگیرند، اما از هفته گذشته دوباره فرایند تخصیص ارز به حالت عادی خود برگشته است.

وی گفت: به همین دلیل قیمت ذرت از 1600 تومان در بازار عبور نموده بود، اما اکنون در بنادر به قیمت 1350 تومان به فروش می رسد و انجمن ها، اتحادیه ها و مصرف نمایندگان می توانند آن را به قیمت مصوب تحویل بگیرند.

عباسی معروفان یادآور شد که هزینه حمل و نقل در بنادر با خریداران خواهد بود که متناسب با مسافت طی شده قیمت ها تغییر می نماید.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به اینکه خوراک دام و طیور مصرفی در کشور از چه کشور هایی وارد می گردد گفت: هیچ محدودیتی برای انتخاب کشور مورد نظر نداریم و تنها محدودیت هایی که در نظر گرفته می گردد قیمت مناسب و سلامت و کیفیت آن محصول است. به همین منظور در حال حاضر کشور های آسیای میانه، اروپا، روسیه، خاور دور و آمریکای لاتین از مبادی واردات هستند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه گوشت های قرمز خرید تضمینی شده از چه زمانی با قیمت مصوب در بازار توزیع می گردد گفت: اکنون قیمت گوشت مرغ از نرخ مصوب آن پایین تر است به همین منظور مرغ مازاد از بازار جمع آوری می گردد تا فراورینمایندگان ضرر ننمایند. گوشت قرمز نیز با توجه به آنکه فعلا بازار در شرایط مازاد قرار گرفته است و به اندازه مورد احتیاج گوشت تازه داخلی و وارداتی عرضه می گردد احتیاجی به عرضه ذخایر استراتژیک نیست، اما هر زمانی که قیمت ها از نرخ مصوب عبور کرد، این محصولات در بازار توزیع خواهد شد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19397

به "فروش گوشت مصوب 60 هزار تومانی ، عدم تغییر قیمت مرغ و گوشت تا ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش گوشت مصوب 60 هزار تومانی ، عدم تغییر قیمت مرغ و گوشت تا ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید