فارس من، درخواست توقف جذب دانشجو در رشته های اشباع، رشته های دانشگاهی در طرح آمایش رشته ها ساماندهی می شوند

به گزارش بلاگ پو، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آنالیز، ساماندهی و در صورت احتیاج بازنگری در رشته های دانشگاهی موجود در طرح آمایش رشته ها دیده شده است.

فارس من، درخواست توقف جذب دانشجو در رشته های اشباع، رشته های دانشگاهی در طرح آمایش رشته ها ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه درخواست توقف جذب دانشجو در رشته های اشباع شده را مطرح نموده اند و خواسته اند که وزارت علوم فرایند جذب دانشجو در رشته های اشباع شده و بدون بازار کار را متوقف کند.

در این باره، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، اظهارداشت: آنالیز، ساماندهی و در صورت احتیاج بازنگری در رشته های دانشگاهی موجود در طرح آمایش رشته ها دیده شده است.

وی شرح داد: در این طرح با آنالیز معین می گردد که در هر منطقه از کشور به چه رشته هایی احتیاج است و همچنین ضروری است که چند نفر در این رشته تحصیل نمایند تا بازار کار منطقه اشباع نگردد و اگر تشخیص داده شد که در آن منطقه احتیاج به رشته جدیدی است، رشته های جدید ایجاد می شوند و ممکن است رشته هایی که احتیاج به آنها احساس نمی گردد حذف شوند.

هر رشته ای که بازارش اشباع شد نباید حذف گردد

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید نمود: البته در بسیاری از مواقع نمی توان به طور یقین گفت که برای مثال امروز دیگر فلان رشته مورد احتیاج کشور نیست، پس باید متوقف گردد. بلکه گاهی به دلیل ورود زیاد دانشجویان به بعضی رشته ها، بازار کار این رشته ها به شرایط اشباع رسیده یا در سال های اخیر، بعضی رشته ها کم احتیاجتر شده اند یا اساسا بعضی رشته ها خواستگاه خود را دارند و در منطقه های ویژه ای بازار کار دارند که در این باره برنامه هایی برای ساماندهی وجود دارد.

به گزارش فارس، بنابر بر اعلام قبلی وزارت علوم، اجرایی شدن مصوبات ساماندهی آمایش آموزش عالی و نظام رتبه بندی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده، مورد توجه جدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. آمایش آموزش عالی کشور در حال نهایی شدن است تا وارد فاز اجرایی گردد و به زودی اجرایی می گردد.

انتهای پیغام/

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26314

به "فارس من، درخواست توقف جذب دانشجو در رشته های اشباع، رشته های دانشگاهی در طرح آمایش رشته ها ساماندهی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، درخواست توقف جذب دانشجو در رشته های اشباع، رشته های دانشگاهی در طرح آمایش رشته ها ساماندهی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید