طرز تهیه بیف استراگانوف اصل روسی

به گزارش بلاگ پو، بیف استراگانوف جزء غذاهای روسی محسوب می گردد. این غذا بسیار لذیذ و خوشمزه است. با گوشت گوساله و خامه درست می گردد. این غذا، در رستوران ها و در منوی رستوران های بین المللی واقع شده است. بیف استراگانوف در دنیا هواداران زیادی رو به خود جلب نموده است. جزو غذاهای پرطرفدار و محبوب مردم است. بسیار پر کالری و پرانرژی است. ما در اینجا طرز تهیه بیف استرگانوف رو خواهیم داد تا بتوانید در منزل به راحتی آن را تهیه کنید.

طرز تهیه بیف استراگانوف اصل روسی

مواد لازم بیف استراگانوف

  • گوشت گوساله : 500 گرم
  • پیاز : 2 عدد
  • سیب زمینی میانه : 3 عدد
  • قارچ : 200 گرم
  • خامه : 250 گرم
  • شیر : نصف پیمانه
  • آرد : دو قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه : به میزان کافی

طرز تهیه بیف استراگانوف

اول گوشت را به صورت مستطیلی و نازک نازک برش دهید و کنار بگذارید . پیاز را پوست بکنید و بشویید و به صورت ریز خورد کنید. ظرفی را انتخاب کنید و روی حرارت گاز قرار بدهید و داخل آن اندازهی روغن ریخته و زیر شعله حرارت را کم کنید تا روغن شما نسوزد .

پیاز های خورد شده را داخل روغن سرخ کنید بعد گوشت هایی را که قطعه قطعه نموده بودید را به پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید . بعد از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد، اندازهی آب اضافه کنید تا گوشت شما بپزد. درب ظرف را ببندید تا گوشت پخته گردد و آب گوشت تبخیر بگردد. تقریباً آب اضافه شده سه لیوان باشد.

بعد در همین حین قارچ را شسته و پاک کنید و بصورت نازک ورقه ورقه کنید و کنار بگذارید.

وقتی که گوشت پخت و آب داخل ظرف هم تبخیر شد زمان آن است که قارچ ها را اضافه کنید. همین که قارچ شما آب انداخت اجازه بدهید آب قارچ هم تبخیر گردد.

در این مرحله شیرتان را در ظرفی بریزید و آن اندازه آردی را که داشتید به آن اضافه و نمک ، فلفل را ریخته و خوب مخلوط کنید تا در هم ادغام شوند.

در اینجا همه این مواد را به گوشت و قارچ تان اضافه کنید و خوب هم بزنید. زمانی که شیرتان بالا آمد سریع خامه را اضافه کنید و تفت دهید تا در هم ادغام شوند و اکنون زیر شعله گاز را خاموش کنید.

در ظرفی جدا روغن بریزید و سعی کنید زیر حرارت گاز را کم کنید تا روغن شما گرم بگردد . بعد از اینکه روغن داغ داغ شد سیب زمینی های خلالی شده را که از قبل آماده نموده بودید را داخل روغن ریخته و اجازه بدهید سرخ شوند . بیف استراگانوف آماده شده را داخل یک ظرف شکیلی ریخته و سیب زمینی های سرخ شده یا چیپسی را دور تا دور ظرف بچینید و نوش جان کنید.

اصولاً این غذای روسی را با سس میل می نمایند. این غذای شیک و خوشمزه در کنار سس ها مانند سفید و قرمز بی نظیر است.

برای طرز تهیه 4 سس متفاوت و خوشمزه اینجا کلیک کنید.

بیف استراگانوف در کنار سیب زمینی سرخ شده بسیار لذت بخش است. برخی ها هم این غذا را با پلوی سفید میل می نمایند که از نظر من سلیقه ای است.

برای 2 روش طرز تهیه سیب زمینی سرخ نموده اینجا کلیک کنید.

بیف استرگانوف با تکه های مرغ هم پخته می گردد که نامش چیکن استرگانوف است. بیشتر این غذا را با سیب زمینی خلال شده و یا چیپس تزیین می نمایند . هرچه قارچ آن زیاد باشد به نظر میاد غذا لذیذ تر خواهد بود . اگر چه یک غذای مقوی و کامل است.

بچه ها یکی از هواداران پرو پا قرص این غذا هستند. می توان در کنار جعفری آن را استفاده کرد. البته که رستوران داران این غذا را خیلی شکیل و خوشمزه درست می نمایند.

چه خوب است سعی کنیم از غذاهای کشورهای دیگر استفاده کنیم و دستور پخت هر غذایی را بدانیم و به عنوان تنوع هر روز یک غذا را سر سفره برده و با این کار شما می توانید از خوردن غذاها بیشتر لذت ببرید . دیگر از غذاهای تکراری دست برداشته و با آموزش این غذاها تنوع گزینی کنید.

در آخر راز خوشمزه تر شدن بیف استراگانوف را در اینجا ذکر می کنم تا بهتر بتوانید بهره ببرید.

  • سعی کنید در این غذا از کره آب شده بهره ببرید.
  • برای بهتر شدن بیف بهتره از گوشت راسته بهره ببرید.
  • می توانید به سس سفیدتان خامه اضافه کنید.
  • زمانی که گوشتتان خوب پخته شده سعی کنید پیاز داغتان را بصورت پوره در آورید و بعد به گوشت اضافه کنید.
  • گاهی می توانید بجای سس سفید از پنیر پارمزان بهره ببرید.
  • بهتره از عصاره هم بهره ببرید در این صورت نمک را حذف کنید.
  • در کل داخل ایران تنوع زیادی در پخت این غذا دارند. گاهی برای طعم آن از شکر و آب لیمو استفاده می نمایند و یا سبزیجات متنوع مخصوصا آویشن، فلفل سیاه و نمک کاربرد زیادی در این غذا دارد.

امیدوارم بتوانید این غذا را در منزل تهیه و سرو کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 59574

به "طرز تهیه بیف استراگانوف اصل روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بیف استراگانوف اصل روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید