طارمی و دورخیز برای یک افتخار جدید در پرتغال

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران- طارمی اولین بازیکن فصل 21-2020 لیگ برتر پرتغال است که توانسته در تعداد گل و پاس گل دو رقمی شود؛ 15 گل و 10 پاس گل که رکورد جدیدی برای این ستاره ایرانی است.

طارمی و دورخیز برای یک افتخار جدید در پرتغال

به گزارش خبرنگاران، ستاره ایرانی پورتو پایه گذار یکی از گل های تیمش در جریان فزونی مقابل ریو آوه و کسب سهمیه لیگ قهرمانان بود. تیم فوتبال پورتو در حالی که مثل همیشه مهدی طارمی را به عنوان مهاجم نوک در ترکیب خود داشت، در چارچوب هفته سی و سوم و ماقبل پایانی فصل 21-2020 لیگ برتر پرتغال، از ساعت 24 شنبه شب(به وقت ایران) در ورزشگاه اختصاصی باشگاه ریو آوه به مصاف این تیم رده شانزدهمی رفت.

یک نیمه بدون گل حاصل کار ریو آوه و پورتو بود و مهدی طارمی برخلاف بازی قبل که یک گل در 45 دقیقه ابتدایی به ثمر رسانده و دو پاس گل داده بود، در دیدار این هفته مقابل تیم سابق خود نتوانست به این مهم دست پیدا کند. بازی در نیمه دوم با حملات پُر دامنه پورتو شروع شد و این تیم در دقیقه 56 روی نفوذ ژوآئو، پاس در عمق او و ضربه تمام کننده مارتینز تونی گل اول مسابقه را به ثمر رساند و دروازه ریو آوه را باز کرد.

تنها سه دقیقه پس از این اتفاق و در حالی که پورتو به حملات خود ادامه می داد، طارمی در حالی پاس در عمق داد که به شکل جالب توجهی و برخلاف همیشه در محوطه جریمه حضور نداشت و در میانه میدان می چرخید که پاس رو به جلوی عالی او از بین مدافعان ریو آوه را لوئیز دیاز با یک حرکت انفرادی دیدنی و شوت زمینی تبدیل به گل کرد.

مهدی طارمی هشت دقیقه پس از دادن پاس گل و در دقیقه 67 جای خود را به سرجیو اولیویرا داد که این بازیکن ثانیه هایی پس از ورود به زمین روی یک کار تیمی فوق العاده توسط بازیکنان پورتو گل سوم را به ثمر رساند. در ادامه مسابقه یاران طارمی پیروز شدند فزونی 3 بر صفر خارج از خانه مقابل ریو آوه را نگه دارند و با کسب این پیروزی 77 امتیازی شوند و ضمن حفظ رتبه دوم جدول لیگ برتر پرتغال، با توجه به اینکه یک هفته از فصل باقی مانده و فاصله آنها با بنفیکا به 4 شده، سهمیه حضور مستقیم در لیگ قهرمانان اروپا را نیز به دست آورند.

مهدی طارمی با وجود اینکه پیروز به گلزنی برای پورتو در تقابل با تیم سابقش نشد، اما با 15 گل همچنان در رده دوم جدول فزونین لیگ برتر پرتغال ماند تا فاصله 5 گله اش با صدر جدول گلزنان که در اختیار هریس سفروویچ از بنفیکا و گونکالوس از اسپورتینگ است، حفظ شود و امیدهای او برای رسیدن به آقای گلی از دست برود.

ستاره ایرانی پورتو که سال گذشته با پیراهن ریو آوه به آقای گلی و به نوعی توپ طلای لیگ برتر پرتغال رسید، در یک هفته باقی مانده از فصل جاری هدف جدیدی را خواهد داشت و خیز خود را برای تصاحب کفش طلای پاسورها برداشته است. طارمی پس از دادن دو پاس گل در هفته گذشته، مقابل ریو آوه نیز یک پاس گل داد تا جدا از پنالتی هایی که در این فصل گرفته، با 10 پاس گل به تنهایی در صدر جدول پاسورهای لیگ برتر پرتغال بایستد و یک هفته تا معرفی به عنوان بهترین پاسور فصل فاصله داشته باشد.

جدی ترین رقیب طارمی برای رسیدن به عنوان بهترین پاسور فصل، داروین نونز از بنفیکا است؛ بازیکنی که 9 پاس گل در این فصل داده، اما طی 15 مسابقه رسمی اخیر تیمش در ترکیب ابتدایی قرار نگرفته که اگر همین اتفاق در هفته پایانی هم بیفتد، به نفع ملی پوش ایرانی پورتو خواهد بود.

پیروزی سه گله پورتو مقابل ریو آوه نیز علاوه بر قطعی کردن سهمیه اروپایی یاران طارمی، به نفع امیر عابدزاده و علی علیپور نیز خواهد شد؛ دو لژیونر ایرانی عضو باشگاه ماریتیمو که بخاطر حفظ فاصله سه امتیازی با ریو آوه و فزونی در دو تقابل رودررو با این تیم، بقای شان در لیگ برتر پرتغال قطعی شد و حتی با وجود شکست در دو بازی آینده شان سقوط نمی کنند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 48637

به "طارمی و دورخیز برای یک افتخار جدید در پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طارمی و دورخیز برای یک افتخار جدید در پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید