ضرورت دسترسی همه دانش آموزان، به داده های آموزشی و تربیتی

به گزارش بلاگ پو، عظیمی گفت: در یک فضای آشفته و از هم گسیخته درحوزه آموزش وتربیت به سر می بریم و نیاز جدی بازیگران صحنه تربیت، بستری مناسب است که در آن دیتاهای آموزشی وتربیتی نظم پیدا کرده و برای همه قابل دسترسی باشد.

ضرورت دسترسی همه دانش آموزان، به داده های آموزشی و تربیتی

رضا بزرگی دبیر همایش همرسان در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: ما در یک فضای آشفته و از هم گسیخته درحوزه آموزش وتربیت به سر میبریم به طوری که نیاز جدی بازیگران صحنه تربیت از 400 هزار مربی و 300 کنشگر مجازی، نبود بستری مناسب است که در آن دیتاهای آموزشی وتربیتی نظم پیدا کرده و برای همه قابل دسترسی باشد.

وی اضافه کرد: از طرفی ذهنیت تربیت در جامعه ما ذهنیت غلطی است ،چهره تربیت درکشور نامعلوم ،مجهول و بدون هویت است ،از یازده میلیون مادر که فرزند تحت تربیت دارند بی خبریم و این باعث میشود دغدغه ها و مسائل انها درچنین فضایی گم شود،مااز فرزندآوری تا فرزندپروری دچار گفتمانهای نامطلوبی شدیم چنان که تصویر اینده فرزندان دراذهان پدران و مادرانشان بسیارفانتزی است و برای تربیت کردن نه وقت چندانی میگذاریم نه برای ان سهم به خصوصی قائلیم. مثلا سهم تربیت بچه های ما طی ده سال تحصیل درمدارس به طورمتوسط 80 ساعت است در برابر 1 هزار ساعت مطالب آموزشی حجیم به درد نخور که تا حد زیادی جنبه دائره المعارفی دارد.

دبیر همایش همرسان اضافه کرد: علیرغم تمام کاستی ها، با توجه به ظرفیت بزرگی که از دغدغه مندان حیطه تربیت در کشور وجود دارد، در صورت بهره وری صحیح از این ظرفیت، می توان به آینده شکل گیری یک نظم نوین در عرصه تربیتی کشور امیدوار بود. وجود ظرفیت هایی مثل شبکه 400 هزاری مربیان و300 نفری کنشگران مجازی که چیزی حدود 6 میلیون مخاطب دسترسی دارند ، صدها مجموعه تربیتی و آموزشی موثر، هزاران کانون پرورش فکری وفرهنگی ،بیش از 400 پژوهشگر تعلیم وتربیت و...همه اینها سهم بسزایی در بالا بردن ذهنیت تربیتی و آموزشی جامعه ما میتواند داشته باشند به شرط هم افزایی و همرسانی.

بزرگی یادآور شد: ناظر به تمامی این نکات، دبیرخانه همایش همرسان که نخستین گردهمایی تخصصی درحوزه آموزش وتربیت خودرابرگزار خواهد کرد، تصمیم گرفته تا تمرکز خود را بر هم افزایی، هم اندیشی و ایجاد انسجام میان جریان بزرگ تربیتی و آموزشی قرار دهد که امید است این همرسانی با رساندن ظرفیت های مختلف کنار یکدیگر قصد احیای یک بازوی تحولی، ترویجی و تبلیغی برای کشور را دارد.

وی همچنین گفت: مدعوین این برنامه از اساتید صاحب نظر همچون عطاالله بیگدلی، علی عبدالعالی ،سیدحامدموسوی، مهدی دوایی و سعیدحسن زاده بوده که پیرامون موضوعات متنوعی به بیان مسئله نظم کنونی و ارائه راهکار خواهند پرداخت.

دبیر همایش همرسان گفت: مخاطبین این همایش مدیران مدارس ومجموعه های آموزشی وتربیتی ،کنشگران عرصه تربیت کشور که عموما فعالیتهایشان را دررسانه و به شکل مجازی انجام میدهند ومسئولین کشوری مرتبط با ساختار اموزش وپرورش کشوراست.

گفتنی است که این همایش روز یکشنبه 28 شهریور ماه و درحوزه هنری از ساعت 16:30 الی 19 عصر برگزار خواهد شد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54393

به "ضرورت دسترسی همه دانش آموزان، به داده های آموزشی و تربیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت دسترسی همه دانش آموزان، به داده های آموزشی و تربیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید