صنعت بیمه به یاری زیست بوم نوآوری توسعه می یابد

به گزارش بلاگ پو، توسعه راستا های نوین برای گسترش اکوسیستم شرکت های نوپا و دانش بنیان از جمله اهدافی است که در دستور کار ستاد های توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واقع شده است.

صنعت بیمه به یاری زیست بوم نوآوری توسعه می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با گسترش گفتمان کار آفرینی مبتنی بر نوآوری در ایران و افزایش تعداد شرکت های نوپا، زمینه ایجاد اشتغال و به ظهور رسیدن ایده های نوآورانه بیش از گذشته، توسعه یافته است.

حوزه های اقتصادی و بانکی از جمله بخش های است که در سال های اخیر به شکل فزاینده ای مورد توجه جوانان فناور و استارت آپ های ایرانی قرار گرفته است.

هر چند چالش ها در این حوزه کم نیستند، اما این چالش ها خود فرصت های را ایجاد می نماید که اذهان پویا می تواند از آن ها استفاده نمایند.

رفتار سنجی

استفاده از داده های مشتریان به منظور رفتار سنجی و اعتبار سنجی هر فرد در راستای ارائه خدمات بسته های بیمه ای متناسب و حرکت به سمت شخصی سازی از جمله سرفصل های است که می تواند محل تولد ایده ها و استارت آپ های جدید در این حوزه باشد.

خدمات عمومی یکسان

شرکت های بیمه ای بزرگ افزایش یافته اند و غالباً خدمات یکسانی ارائه می دهند. تنوع بخشی به خدمات و شفاف سازی فرایند های ارائه این خدمات می تواند، در برگیرنده فرصت های برای شرکت های نوظهور فعال در این عرصه باشد.

استارت آپ ها می توانند با استفاده از ظرفیت های فناوری نوین، در راستای افزایش انعطاف پذیری و کاهش بروکراسی به شرکت های بزرگ یاری نمایند و بر روی حل یکی از مسائل صنعت بیمه متمرکز شوند.

تغییر در مدل کسب و کار

نوآوری در مدل های کسب کار سنتی موجود در این صنعت، برای مثال ایجاد بیمه های اشتراکی یا تسهیم ریسک گروهی، از جمله حوزه های است که می تواند مورد توجه شرکت های فناور و دانش بنیان قرار گیرد.

بعضی شرکت های بیمه ای بین المللی به جای ارائه خدمات بیمه ای ثابت، بر اساس احتیاج هر مشتری بسته های متنوع شخصی سازی شده ای را ارائه می نمایند، بیمه های بر خط و نوظهور نیز سعی می نمایند برای هر مورد درخواستی از سوی مشتری (مثلاً بیمه یک کلکسیون خاص، ..) یک بسته بیمه ای مختص به آن مشتری عرضه نمایند.

استفاده از تجربیات سایر کشور ها که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آن پرداخته شده است، می تواند برای مجموعه زیست بوم در جهت ترسیم آینده الهام بخش باشد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19128

به "صنعت بیمه به یاری زیست بوم نوآوری توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت بیمه به یاری زیست بوم نوآوری توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید