سهم سرخابی ها از سکوها همان 50 درصد

به گزارش بلاگ پو، مهم ترین مأموریت سازمان لیگ این می تواند باشد که از حالا به فکر فراهم کردن زیرساخت و اجرای قانون 90 به 10 باشد.

سهم سرخابی ها از سکوها همان 50 درصد

به گزارش خبرنگاران ، پیش بینی اش کار سختی نبود و در نهایت، در جلسه ای که برای انجام هماهنگی های دربی برگزار گردید، تصمیم نهایی این بود که سکوهای استادیوم آزادی برای دربی 5 مهرماه به صورت 50 - 50 تقسیم گردد.

به تعویق افتادن اجرای قانونی به این وضوح، گرچه باعث تأسف است اما خوشحالی ناشی از اجرای قانونی که هیچ زیرساختی برای آن در نظر گرفته نگردیده بود، بیشتر است. یک حساب سرانگشتی ساده، می توانست به مسوولان برگزاری مسابقات ثابت کند که اجرای قانون 90 درصد به 10 درصد در استادیوم آزادی برای دربی هشتادو هشت، برابر خواهد بود با جنجالی اساسی میان طرفداران.

اول اینکه هنوز ساز و کار بلیت فروشی مسابقات، طوری نگردیده که بتوان به طور کامل بلیت ها را به صورت الکترونیکی فروخت و به تبع آن نمی توان اشخاص حاضر در استادیوم را به طور کامل شناسایی کرد. این شاید اصلی ترین مسئله ای باشد که راه هر تخلفی را در استادیوم باز می گذارد و احتمال بروز حادثه و جنجال را افزایش می دهد.

البته که در حال حاضر بخشی از بلیت های بازی به صورت الکترونیکی و با درج کدملی طرفدار در محل معین گردیده، به فروش می رسد اما معین نبودن مکان نشستن طرفداران در هنگام خرید بلیت و استقرار در استادیوم، مانع از شناسایی درست طرفداران می گردد.

علاوه بر این هنوز سامانه طرفداری باشگاه ها به اندازه ای قدرتمند نگردیده که بتوان اطمینان داشت که طرفداران پرسپولیسی، حتماً بلیت های صندلی پرسپولیس را بخرند و استقلالی ها بلیت صندلی استقلال را. در چنین شرایطی یا طرفداران یک تیم، بلیت های صندلی مقابل را می خرند و در استادیوم حاضر نمی شوند تا صندلی ها خالی بماند. یا حاضر می شوند و نبودن مرز میان طرفداران دو تیم به جنجالی اساسی می انجامد.

همه این ها هم که حل گردد. باید پیش بینی کرد که در صورت اجرای قانون 90 به 10 درصد در استادیوم، همیشه تعدادی از طرفدارانی که مربوط به بخش 10 درصدی استادیوم هستند، پشت در می مانند و نیروهای امنیتی باید توان مقابله و آرام کردن این طرفداران را داشته باشند.

مسوولان برگزاری مسابقات هم البته پیش از این پیش بینی می کردند که به خاطر لزوم بهره گیری از نیروهای امنیتی بیشتر در صورت اجرای این قانون، با اجرای آن در این مسابقه موافقت نگردد. با این حال اما شانس خود را برای اجرایی کردنش امتحان کردند.

مسائل و دردسرهای اجرای این قانون کم نیست اما به هرحال هیچ یک از این ها باعث نمی شوند که از سازمان لیگ از خیر اجرای این قانون بگذرد. اصلاً یکی از عواملی که سازمان لیگ را به اصرار برای اجرای این قانون برای دربی هشتاد و هشت وادار نموده بود، احتمال رویارویی استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بود. اگر استقلال هم مثل پرسپولیس به نیمه نهایی رقابت های آسیایی صعود می کرد، کمیته برگزاری مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، حتماً قانون 90 درصد به 10 درصد سکوهای استادیوم آزادی را اجرا می کرد و برای طرفدارانی که تا کنون این قانون را تجربه ننموده بودند، دربی آسیایی می توانست به یک چالش و دردسر بزرگ تبدیل گردد.

به خاطر همین سازمان لیگ تصمیم گرفته بود، حداقل در دربی داخلی این قانون را اجرا کند تا به نوعی محل تمرینی باشد برای بازی آسیایی. حذف استقلال از لیگ قهرمانان اما خیال سازمان لیگ را هم بابت رویارویی سرخابی ها در آسیا راحت کرد و با توجه به مناسب نبودن بستر مورد احتیاج برای اجرای این قانون، باز هم رأی به ادامه روند حضور 50 درصدی طرفداران دو تیم داده شد.

اتفاق خوب این است که حالا لزوم اجرای این قانون را درک نموده ایم و می دانیم که باید هرچه زودتر آن را اجرایی کنیم. اتفاق بد اما عادتی که در بیشتر مواقع داریم و تا وقتی اجباری در کار نباشد به فکر انجام کارها مطابق قانون نمی افتیم. به همین خاطر مهم ترین مأموریت سازمان لیگ این می تواند باشد که از حالا به فکر فراهم کردن زیرساخت و اجرای قانون 90 به 10 باشد وگرنه سال آینده باز هم با مطرح شدن احتمال رویارویی سرخابی ها در آسیا، باید بدون برنامه ریزی مناسب به استقبال اجرای این قانون حساس برویم.

670 - 2

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1793

به "سهم سرخابی ها از سکوها همان 50 درصد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم سرخابی ها از سکوها همان 50 درصد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید