سفر پرماجرای نفتکش های ایرانی به ونزوئلا از زبان کاپیتان نفتکش فورچون

به گزارش بلاگ پو، طی هفته های اخیر حرکت پنج فروند نفتکش ایرانی حامل فرآورده های نفتی به مقصد ونزوئلا بدلیل مخالفت ها و تهدید مستقیم آمریکا، موضوع همکاری های مالی و تجاری تهران و کاراکاس را در زمره مهمترین اخبار رسانه های بین المللی قرار داد.

سفر پرماجرای نفتکش های ایرانی به ونزوئلا از زبان کاپیتان نفتکش فورچون

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، از حدود 12 ساعت قبل نفتکش فورچون در حال لنگر اندازی و استقرار در ساحل بندر ال پالیتا (El Palita) و تخلیه محموله خود می باشد.

کاپیتان نفتکش فورچون که اولین شناور از ناوگان 5 فروندی وارد شده به بندرال پاتیا می باشددر گفتگوی تلفنی کوتاه با نورنیوز در مورد چگونگی طی این جهت طولانی و دریانوردی پرماجرای اجرا شده گفت: ما با دریانوردی از جهت کانال سوئز،دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق، اقیانوس اطلس و دریای کارائیب حوالی ساعت 23 روز 24 می وارد آبهای منطقه انحصاری مالی ونزوئلا شدیم و علی رغم حضور بعضی شناورهای نظامی در محدوده حرکتی ما، می گردد گفت که با مزاحمت خاصی روبرو نبودیم.

وی با اشاره به حضور معاون رییس جمهور، وزیر انرژی و وزیر دفاع ونزوئلا در بندرال پالیتا برای استقبال از ورود نفتکش فورچون به این بندرخاطر نشان ساخت: بنده و همکارانم که در طول این سفر زحمات زیادی را متقبل شدند بسیار شاد هستیم که توانستیم با تحویل محموله به کشور مقصد به وظیفه حرفه ای خود به صورت کامل عمل کنیم.

کاپیتان فورچون ادامه داد: با ورود ما به آبهای انحصاری مالی ونزوئلا شناورهای نظامی این کشور و بالگردهای هوا ـ دریای ارتش به صورت کاملا حرفه ای ما را تا بندر ال پالیتا اسکورت کردند.

کاپیتان نفتکش ایرانی فورچون با اشاره به اینکه تمام فرآیند طی شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال این محموله به ونزوئلا، کاملا مطابق قوانین بین المللی تجارت آزاد و حقوق دریانوردی وازادی کشتیرانی بوده و بدون هیچگونه تخطی از پروتکل ها اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در طول جهت حدود 14000 کیلومتری طی شده تمام سیستم های ارسال سیگنال ردیابی مانند همواره روشن بوده و عملیات دریانوردی در شرایط کاملا طبیعی و اجرا شده است.

او تاکید نمود: موفقیت آمیز بودن این عملیات نشان دهنده آن است که قواعد، مقررات و معاهدات بین المللی از جمله آزادی دریانوردی و حق تجارت آزاد بین کشورها بر اهداف سیاسی ارجحیت دارد و این موضوع برای ما دریانوردان که بر اجرای وظیفه حرفه ای خود تاکید داریم بسیار مهم است.

کاپیتان نفتکش فورچون در خاتمه با ابراز امیدواری در مورد ورود سایر نفتکش های ایرانی به بنادر ونزوئلا مطابق برنامه معین شده گفت: اجرای این ماموریت ناگفته هایی نیز دارد که قطعا مسئولین کشور در صورت صلاحدید، در زمان مقتضی بدان خواهند پرداخت.

بر اساس گزارش شرکت های ردیابی نفتکش ها، محموله هایی که از سوی پنج نفتکش ایرانی به ونزوئلا ارسال شده طی فروردین ماه امسال در بندر شهید رجائی بارگیری شده و به وسیله کانال سوئز، تنگه جبل الطارق و اقیانوس اطلس به سمت ونزوئلا حرکت نموده است.

گفته می گردد ارزش این محموله ها در بازارهای منطقه ای آمریکا حدود 40 تا 50 میلیون دلار است.

منبع: نورنیوز

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26985

به "سفر پرماجرای نفتکش های ایرانی به ونزوئلا از زبان کاپیتان نفتکش فورچون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر پرماجرای نفتکش های ایرانی به ونزوئلا از زبان کاپیتان نفتکش فورچون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید