ساخت 2 سینما در ایلام، زیرساخت های فرهنگی توسعه پیدا می نماید

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، عمران خودآموز صبح پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: برنامه ارشاد استان توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری در استان است.

ساخت 2 سینما در ایلام، زیرساخت های فرهنگی توسعه پیدا می نماید

وی گفت: در همین ارتباط ساخت مجتمع تجاری، سینمایی ایلام که قبلا محل سینما قدس بود و به دلیل فرسودگی تخریب شده به زودی کلنگ زنی می گردد.

وی توضیح داد: در این مجتمع چهار سالن سینما مجزا با ظرفیت 474 جایگاه ساخته می گردد که هم اکنون مقدمات کار فراهم شده و طی یک تفاهم نامه سه جانبه بین ارشاد، مالک سینما و شهرداری این مهم محقق شده است.

خودآموز با اشاره به اینکه سینمای امید نیز به زودی در استان محقق می گردد، اضافه نمود: این مهم با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان امور سینمایی وزارت ارشاد و همکاری شهرداری ایلام به زودی اجرایی می گردد.

وی اضافه نمود: 700 میلیون تومان به وسیله سازمان امور سینمایی و یک میلیارد تومان به وسیله برنامه و بودجه برای ساخت سینما امید در استان اختصاص یافته است.

پلاتوی ایلام 50 درصد پیشرفت دارد

وی توضیح داد: از دیگر زیرساخت های فرهنگی استان ساخت یک تالار چند منظور فرهنگی در مرکز استان است که برای این مهم نیز سه میلیارد و400 میلیون هزینه شده و به زودی عملیات اجرایی این پروژه نیز شروع می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به اینکه استان در سال 97 صاحب نگارخانه شده است، گفت: ساخت پلاتو برای هنرمندان استان نیز با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

خودآموز گفت: امیدواریم برای نیمه اول سال 98 بخش مهمی از پروژه های فرهنگی و هنری در استان محقق گردد.

وی اضافه نمود: سرانه فضای فرهنگی در استان در آینده ای نزدیک از نیم مترمربع به 80 سانتی متر خواهد رسید، البته مجتمع های فرهنگی و هنری نیز در سایر شهرستان ها ساخته شده که در حال تکمیل این پروژه ها هستیم.

مدیر کل ارشاد استان توضیح داد: بیش از 840 میلیون تومان از یک میلیارد و 240 میلیون بودجه استانی مصوب ارشاد در امسال محقق شده است.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان به هنرمندان استان در قالب یاری های خاص پرداخت شده است.

برنامه های ارشاد برای دهه فجر

وی با اشاره به اینکه اداره ارشاد مسئول کارگروه فرهنگی برنامه های دهه فجر است، گفت: در این زمینه برنامه های مختلف فرهنگی و هنری به اسم چهل سال همدلی در آیینه اقوام در مناطق مختلف استان برگزار می گردد.

وی توضیح داد: فیلم های جشنوار فیلم فجر نیز شامل 14 فیلم در قالب 42 اکران طی ایام دهه فجر در سینما فرهنگ ایلام اکران می گردد.

وی توضیح داد: نمایشگاه های هنرهای تجسمی، برگزاری محافل شعر، نمایشگاه آثار نویسندگان استان و..از دیگر برنامه های ارشاد در طول ایام دهه فجر در مناطق مختلف استان است.

خود آموز اضافه نمود: از ظرفیت های فرهنگی و هنری مناطق مختلف استان طی ایام دهه استفاده می گردد و مردمی بودن در راس برنامه های فرهنگی واقع شده است.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4332

به "ساخت 2 سینما در ایلام، زیرساخت های فرهنگی توسعه پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 2 سینما در ایلام، زیرساخت های فرهنگی توسعه پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید