زنان باردار هنگام مسواک زدن از آب نمک استفاده نمایند

به گزارش بلاگ پو، رییس انجمن داندانپزشکی بچه ها ایران گفت: برترین روش تمیز کردن دندان ها برای زنان بارداری که در زمان مسواک زدن دچار تهوع می شوند شست وشو با آب نمک است. مجتبی وحیدگلپایگانی گفت: مراجعه به داندانپزشک در دوران بارداری و شیردهی برخلاف تصور بسیاری از خانم ها و انجام درمان های دندانپزشکی در طول

زنان باردار هنگام مسواک زدن از آب نمک استفاده نمایند

زنان باردار هنگام مسواک زدن از آب نمک استفاده نمایند

رییس انجمن داندانپزشکی بچه ها ایران گفت: برترین روش تمیز کردن دندان ها برای زنان بارداری که در زمان مسواک زدن دچار تهوع می شوند شست وشو با آب نمک است. مجتبی وحیدگلپایگانی گفت: مراجعه به داندانپزشک در دوران بارداری و شیردهی برخلاف تصور بسیاری از خانم ها و انجام درمان های دندانپزشکی در طول دوران بارداری و شیردهی برای کودک آنها هیچ خطری ندارد اگرچه در خصوص نوع درمان و زمان انجام آنها اولویت ها و الزاماتی وجود دارد ولی زنان بارداری که در زمان مسواک زدن دچار تهوع می شوند باید از شست وشوی دندان ها و لثه خود با آب نمک استفاده نمایند. وی اضافه نمود: در دوران بارداری تغییرات هورمونی بدن مادر او را مستعد ابتلا به بیماری و التهاب لثه می نماید، روی همین اصل دندانپزشکان به زنان حامله توصیه می نمایند بیش از سایر دوران زندگی به رعایت بهداشت دهان و دندان خود بپردازند و نباید به علت بعضی موارد از بهداشت دهان و دندان خود غافل شوند. گلپایگانی گفت: این توصیه زمانی جدی تر می گردد که مادران جوان به علت دغدغه های تازه ای که در جریان زندگی مشمول آن شده اند از انجام بسیاری از وظایف روزانه خود نظیر مسواک زدن و شست و شو دهان غفلت می ورزند ولی آنان می توانند در صورت استفاده نکردن از مسواک که دربر گیرنده خمیردندان هم هست از آب نمک و در صورت لزوم هفته ای یکبار هم از دهان شویه استفاده نمایند. وی توضیح داد: مراجعه دوره ای به دندانپزشک برای آنالیز وضع سلامت دندان ها توصیه دیگر دندانپزشکان به زنان حامله و شیرده است تا پوسیدگی و بیماری های احتمالی دهان و دندان آنان در همان مراحل ابتدایی متوقف یا درمان گردد و احتیاج به درمان های پیچیده و پرهزینه در این دوران مرتفع گردد ولی زنان بارداری که نمی توانند از مسواک و خمیردندان برای بهداشت دهان و دندان استفاده نمایند می توانند از آب نمک که بسیار مقرون به صرفه و بعلاوه بی خطر و فاقد مواد شیمیایی است بهره ببرند.

رییس انجمن دندانپزشکی بچه ها ایران گفت: استفاده از آب نمک برای زنان بارداری که نمی توانند در زمان حاملگی از مسواک و خمیردندان به علت تهوع و دیگر مسائل استفاده نمایند می تواند پلاک موجود در دندان های آنان را از بین ببرد و بهداشت دهان آنان حفظ گردد.

منبع: نشریه دنیای زنان شماره 69

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: راسخون
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55051

به "زنان باردار هنگام مسواک زدن از آب نمک استفاده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان باردار هنگام مسواک زدن از آب نمک استفاده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید