ریاست جمهوری افغانستان:طالبان آزادی نیروهای دولتی را عملی کند

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که دولت برای آزادی زندانیان طالبان متعهد است اما این گروه نیز باید آزادی نیروهای دولتی را عملی کند.

ریاست جمهوری افغانستان:طالبان آزادی نیروهای دولتی را عملی کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور افغانستان به خبرنگاران گفت که دستیابی به صلح و شروع مذاکرات بین الافغانی از تعهدات مهم دولت است.

وی اضافه کرد: آزادی زندانیان طالبان ادامه دارد اما این گروه نیز با توافق خود را مبنی بر آزادی نیروهای دولتی عملی کند.

از سوی دیگر، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز گفته است که طالبان واقعیت این کشور است بنابراین 2 هزار زندانی دیگر این گروه نیز آزاد می شوند.

این در حالی است که آزادی زندانیان نیروهای دولتی افغانستان کاهش قابل توجهی یافته است.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز به تازگی گفت که در ادامه فرایند آزادی زندانیان دولت افغانستان توسط این گروه 8 نظامی و پلیس افغان در ولایت زابل آزاد شدند.

شاهین اوایل پیش از این نیز از آزادی 15 نظامی و پلیس دولت افغانستان از زندان طالبان در ولایت ارزگان خبر داده بود. در حالی که این گروه دستکم در سه دور پیش از آن، در هر مرتبه به ترتیب 38، 73 و 80 زندانی دولتی را آزاد کرده بود.

با این حال، رسانه های پاکستانی در هفته گذشته از تمایل طالبان برای شروع مذاکرات بین الافغانی خبر دادند.

روزنامه دیلی تایمز پاکستان در این باره نوشت که ملا هبت الله آخندزاده رهبر گروه طالبان با مذاکرات بین الافغانی موافقت کرده تا به همراه طرف های افغان درباره نقشه راه سیاسی آینده افغانستان گفت وگو کنند.

این نشریه پاکستانی اضافه کرد که ملا هبت الله همچنین از اعضای شورای رهبری طالبان خواسته تا پیشنهادات خود را برای نهایی کردن دستور کار مذاکرات بین الافغانی به اشتراک بگذارند.

هنوز زمان مذاکرات بین الافغانی مشخص نیست اما طالبان پیوستن به فرایند صلح را به تکمیل شدن آزادی همه 5 هزار زندانی این گروه مشروط کرده است.

این در حالی است که عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان از شروع گفت وگوها در آینده نزدیک می گوید اما منابع طالبان در قطر شروع گفت وگوها در روزهای آینده را تایید نمی کنند.

.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28599

به "ریاست جمهوری افغانستان:طالبان آزادی نیروهای دولتی را عملی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاست جمهوری افغانستان:طالبان آزادی نیروهای دولتی را عملی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید