روزه گرفتن با پوست شما چه می نماید؟

به گزارش بلاگ پو، با تأثیرات مثبت و منفی روزه گرفتن بر روی پوست آشنا شوید.

روزه گرفتن با پوست شما چه می نماید؟

روزه گرفتن در بسیاری از مذاهب و فرهنگ ها به شیوه های گوناگون رواج دارد؛ گاهی روزه گرفتن به دلایل دینی و مذهبی است و گاهی به دلایل سلامت. با اینکه خیلی از مردم برای انجام فرائض دینی روزه می گیرند، اما خب، گروهی نیز علاوه بر اینها، دلشان می خواهد برای سلامت خودشان هم که شده روزه بگیرند. کاهش وزن یکی از دلایل عمده برای روزه گرفتن خیلی هاست. بنا بر تحقیقات زیادی ثابت شده است که روزه گرفتن بر روی پوست شما هم تأثیرات مثبت دارد و هم منفی.

جوش

اگر پوست شما مستعد جوش زدن است یا گاه و بیگاه دانه هایی روی پوستتان بیرون می ریزد، این حالت بسیار احتمال دارد که وقتی روزه می گیرید در روز سوم دچار مرحله ای از آکنه شوید. از آنجا که شما هیچ خوراکی در طول روز وارد بدن خود نمی کنید و غذا و آبی نمی خورید، بدن شما به جای هضم و تجزیه غذا بیشتر بر پاکسازی سیستم گوارش شما متمرکز خواهد شد. درست مانند خانه تکانی عید، بدن شما در زمان روزه گرفتن خودش را پاکسازی می نماید. با این که بدن سموم را از خود دفع می نماید، اما بعضی از آنها در پوست بدن باقی می مانند و خودشان را به شکل جوش روی سطوح مختلف پوست بروز می دهند.

پوست شفاف تر

وقتی بدن شما به روزه گرفتن عادت کرد و خودش را با شرایط نو تطبیق داد، معمولاً از روز چهارم یا پنجم روزه داری، پوست بهبود پیدا می نماید؛ به شرطی که بعد از افطار به مقدار کافی آب بنوشید. آبرسانی خوب به پوست برای رسیدن به این هدف بسیار مهم است زیرا نوشیدن آب به بدن یاری می نماید تا با سرعت بیشتری سمومی که منجر به جوش شده اند را از بدن بیرون کند. ویتامین های روزانه می توانند در توانایی بدن برای درمان آلودگی ها و چرک های روی سطح پوست مفید باشد. اگر به بدن خود خوب آبرسانی می کنید، مصرف روزانه ویتامین را هم نباید فراموش کنید و پوست صورت خود را تمیز و مرطوب نگه دارید. پس از چند روز که از روزه داری شما گذشت، به وضوح شاهد شفاف و روشن شدن پوست خود خواهید بود.

بیماری های پوستی

بیماری های پوستی مانند درماتیت (التهاب پوست)، کهیر و سوریازیس به وسیله متخصصان پوست بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تحقیقاتی در ژاپن نشان داد که روزه گرفتن درمانی برای این بیماری های پوستی است و می تواند چنین عوارض پوستی را کاهش دهد و التیام بخشد. التهاب پوست و دفعات جوش زدن و شدت آنها در زمان روزه گرفتن به حداقل می رسد و سپس از بین می رود. روزه گرفتن مستمر و همیشگی درمان قطعی نیست اما وقتی با رژیم گیاهخواری معقول همراه گردد با هر ماه روزه گرفتن بهبود قابل توجهی در بیماری های پوستی خود را مشاهده خواهید کرد. با این حال، بهتر است با پزشک و متخصص پوست قبل از آغاز هر نوع درمان یا قطع درمان های فعلی و روزه گرفتن حتماً مشورت کنید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 65615

به "روزه گرفتن با پوست شما چه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزه گرفتن با پوست شما چه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید