دیپلمات روس: واشنگتن فشار خود علیه سوریه را ادامه می دهد

به گزارش بلاگ پو، سفیر روسیه در دمشق با بیان اینکه راهبرد آمریکا در قبال سوریه تغییر چشمگیری نخواهد داشت، تأکید کرد که به احتمال زیاد واشنگتن فشار های خود علیه دولت سوریه را ادامه خواهد داد.

دیپلمات روس: واشنگتن فشار خود علیه سوریه را ادامه می دهد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، الکساندر یفیموف سفیر روسیه در دمشق، در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک توضیح داد که دولت آمریکا اعمال فشار خود علیه دولت سوریه را ادامه خواهد داد.

پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم با انتشار گزیده ای از این مصاحبه به نقل از سفیر روسیه نوشت: فکر می کنم که برای صحبت درباره طرح های دولت آمریکا در مورد سوریه زود است؛ اما اساساً توقع تجدید نظر در سیاست آمریکا در قبال امور سوریه سخت است. به احتمال زیاد اعمال فشار آمریکا علیه دمشق ادامه می یابد.

الکساندر یفیموف در ادامه گفت که آمریکایی ها خودشان بار ها اشاره نموده اند که حضور ارتش این کشور در خاک سوریه یکی از ابزار های اصلی واشنگتن در این خصوص است.

یفیموف همچنین تأکید کرد که حضور نیرو های آمریکا در سوریه چه در شرق فرات (شمال شرق سوریه) یا التنف (شرق سوریه) غیرقانونی است و باید انتها یابد، زیرا حضور آن ها مانع بهره برداری دولت سوریه از منابع طیبعی این کشور می گردد و از طرفی دیگر، تحمیل حاکمیت قدرت های مشروع در تمام خاک سوریه، آرمان های جدایی طلبانه در شمال شرق را تقویت می نماید.

بر اساس این گزارش، سفیر روسیه در ادامه اظهاراتش تأکید کرد که حضور آمریکا مانع مأموریت های امنیتی دولت سوریه می گردد بویژه در مناطق صحرایی در شرق این کشور و حمایت آمریکا از گروه های مسلحی که در اردوگاه الرکبان در التنف کار می نمایند، سؤال برانگیز است.

این مقام روسیه همچنین به ادامه شرایط تأسف بار در زندان ها و اردوگاه های کار در ما ورای فرات در شمال شرق سوریه-که تحت نظارت آمریکا نیز هستند اشاره نمود و در این خصوص توضیح داد که در این زندان ها مسائل انسانی جدی وجود دارد.

وب سایت عربی خبرگزاری اسپوتنیک نیز با پوشش بخش دیگری از این مصاحبه به نقل از یفیموف نوشت که سوریه در حال حاضر در سخت ترین شرایط اجتماعی و اقتصادی از زمان شروع جنگ به سر می برد آن هم به خاطر اعمال تحریم بعضی از کشورها.

طبق این گزارش، سفیر روسیه همچنین با اشاره به کوشش روسیه برای مقابله با تروریسم و بازسازی سوریه گفت که مسأله یاری اقتصادی به این آسانی ها نیست چراکه روسیه خود امروز تحت تحریم واقع شده است و با رکودی اقتصادی به علت شیوع [کرونا]دست و پنجه نرم می نماید. تمام این مسائل طبیعتا بایست در نظر گرفته گردد.

وی در ادامه ضمن اشاره به همکاری های اقتصادی مسکو و دمشق اضافه کرد که این همکاری ها در ابعاد مختلفی جریان دارد؛ اما با تمرکز بر حل مسأله یاری به مردم سوریه آن هم به منظور فائق آمدن بر مسائل اقتصادیِ شدیدتر و تضمین ثبات سوریه.

این مقام روس اطلاع داد که در ارتباط با مسائل یادشده برنامه های ریزی های جدیدی در جریان است و این موضوعات به صورت عمیق تر با شرکای سوری در نشست آینده کمیته همکاری های تجاری، اقتصادی، علمی و فنی روسیه و سوریه در ماه مارس مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت.

الکساندر یفیموف همچنین خاطر نشان کرد که سعی مسکو تنها در مصاحبه های دوجانبه برای حمایت از سوریه نیست بلکه از این کشور از راه سازمان ملل متحد نیز به سوریه یاری می نماید. او در این خصوص گفت: در حال حاضر، با یاری های اقتصادی روسیه که مجموع آن به چیزی حدود 40 میلیون دلار می رسد، طرح هایی انسانی در سوریه به وسیله برنامه جهانی غذا، برنامه توسعه سازمان ملل، سازمان غذا و کشاورزی، سازمان بهداشت جهانی، یونیسف، صندوق جمعیت سازمان ملل و سرویس سازمان ملل در ارتباط با اقدامات مربوط به مین ها در حال اجراست.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43390

به "دیپلمات روس: واشنگتن فشار خود علیه سوریه را ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: واشنگتن فشار خود علیه سوریه را ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید