دو برابر شدن حجم جوجه ریزی برای فراوری مرغ در تربت جام

به گزارش بلاگ پو، معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: حجم جوجه ریزی در تربت جام با هدف افزایش فراوری مرغ گوشتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 124 درصد بیشتر شده است.

دو برابر شدن حجم جوجه ریزی برای فراوری مرغ در تربت جام

به گزارش از ، باقر خدادادی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: جوجه ریزی سال جاری در 108 واحد مرغداری فعال تربت جام در پی صدور مجوز جهاد کشاورزی تربت جام صورت گرفته است.

او به هفت میلیون و 684 هزار قطعه جوجه ریزی سالانه در مرغداری های این شهرستان اشاره نمود و اضافه نمود: هر سال به طور میانگین افزون بر 15 هزار و 176 تن گوشت مرغ در این شهرستان فراوری و روانه بازار می شود؛ هر سال بین چهار تا پنج دوره جوجه ریزی در این شهرستان انجام می شود که در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله زمانی بین هر دوره، مجوز جوجه ریزی واحدهای مرغداری برای دوره بعد صادر می شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: تمامی فرایند مراحل پرورش مرغ شامل جوجه ریزی، واکسیناسیون و درمان در تربت جام با فعال شدن سامانه پایش و مراقبت از بیماری های طیور در این سامانه ثبت می شود؛ مرغ های فراوری این شهرستان به طور زنده برای کشتار به دیگر نقاط خراسان رضوی ارسال می شوند.

خدادادی اعلام کرد: 30 درصد از کل مرغ پرورش یافته در تربت جام پس از کشتار دوباره برای مصرف محلی وارد بازار تربت جام می شود، این شهرستان از نظر فراوری گوشت مرغ رتبه دوم خراسان رضوی را از آن خود نموده است؛ فعالیت 108 واحد مرغداری در این شهرستان زمینه اشتغال افزون بر 330 نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده است.

او به فعالیت 2 واحد مرغ تخمگذار و فراوری سالانه هزار و 700 تن تخم مرغ در این شهرستان اشاره و توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا به امروز 800 تن تخم مرغ در تربت جام فراوری و روانه بازارهای مصرف شده است.

منبع: ایرنا

/ص.ب

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54544

به "دو برابر شدن حجم جوجه ریزی برای فراوری مرغ در تربت جام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو برابر شدن حجم جوجه ریزی برای فراوری مرغ در تربت جام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید