دولت افغانستان و طالبان بر سر آزادی زندانیان به توافق رسیدند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، گروه طالبان و نمایندگان دولت افغانستان در دومین نشست خود که به وسیله کنفرانس ویدئویی انجام شد، بر سر آزادی زندانیان از خاتمه ماه میلادی جاری به توافق دست یافتند.

دولت افغانستان و طالبان بر سر آزادی زندانیان به توافق رسیدند

در همین ارتباط نیز زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در حساب کاربری خود در توئیتر گفته است: این یک پیشرفت مثبت است و این دیدار ها از پیشرفت خوب این فرایند اطمینان می دهد.

همچنین سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که کنفرانس ویدئویی این گروه و نمایندگان حکومت که با حضور نمایندگان آمریکا، قطر و صلیب سرخ صورت گرفته، چهار ساعت طول کشیده است.

او گفته که آزادی زندانیان در تاریخ 31 مارس عملاً شروع خواهد شد و آنها برای تائید زندانیان خود یک هیات را به زندان بگرام خواهند فرستاد تا رهایی زندانیان مطابق فهرست داده شده انجام گردد.

طالبان اما در خصوص تعداد زندانیانی که آزاد خواهند شد، چیزی نگفته اند.

از سوی دیگر شورای امنیت ملی افغانستان با انتشار بیانیه ای گفته است که آزادی زندانیان مطابق با فرمان محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور صورت خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده که نخست صد نفر از زندانیان طالبان با درنظرداشت سن، شرایط بهداشتی و آسیب پذیری آنها در برابر ویروس کرونا به خاطر همدردی بشری و بعد از دریافت تضمین از گروه طالبان و زندانیان مبنی بر عدم بازگشت به میدان جنگ، آزاد خواهند شد.

آزادی زندانیان، کاهش خشونت ها، آتش بس دائمی و مذاکرات بین الافغانی از موضوعات مورد بحث در نشست اخیر دولت افغانستان و گروه طالبان بوده است.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22668

به "دولت افغانستان و طالبان بر سر آزادی زندانیان به توافق رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان و طالبان بر سر آزادی زندانیان به توافق رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید