خدمات نرم افزار موبایلی کرونا 115 چیست؟

به گزارش بلاگ پو، این روزها و با شیوع ویروس کرونا در کشور، سامانه های مرتبط با وزارت بهداشت اقداماتی مانند غربالگری افراد از نظر ابتلا به کرونا را انجام می دهند. در این بین یک شرکت خصوصی هم نرم افزار موبایلی با عنوان کرونا 115 را عرضه نموده است.

خدمات نرم افزار موبایلی کرونا 115 چیست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رضا مقدم مدیرعامل شرکت عرضه نماینده این نرم افزار گفت: این نرم افزار مربوط به خودارزیابی کرونا و براساس پروتکل های سازمان جهانی بهداشت است. به یاری این نرم افزار موبایلی افراد می توانند شرایط خود را از نظر شرایط بالینی اعلام نمایند.

این نرم افزار اعلام می نماید آیا افراد به مراجعه به مراکز درمانی احتیاج دارند یا باید با اورژانس تماس بگیرند. همچنین مراکز درمانی و تشخیصی برای مراجعه را نیز در هر استان تعیین می نماید.

وی بیان نمود: این نرم افزار مربوط به بخش خصوصی است و به دنبال سود اقتصادی از این نرم افزار نیستیم و فقط برای یاری کردن به مقابله با ویروس کرونا این نرم افزار را راه اندازی کردیم. ما یک شرکت سرمایه گذاری هستیم و در حوزه فضای مجازی فعالیت می کنیم.

مقدم ادامه داد: برای دریافت مجوز از وزارت بهداشت نیز اقدام نموده ایم و احتمالا در روزهای آینده مجوز وزارت بهداشت هم آماده خواهد شد. نرم افزارها برای مجوز به دو صورت آنالیز می شوند که یکی صلاحیت شرکت سازنده است که این موضوع آنالیز شده است.

این مهندس نرم افزار اضافه کرد: اطلاعاتی که در این نرم افزار ثبت می گردد قابل برگشت نیست و در واقع نرم افزار یک طرفه است و در نتیجه احتمال هک شدن را کاهش می دهد. همچنین اطلاعات خاصی ثبت نمی گردد و افراد فقط باید شماره همراه خود را وارد نمایند. حتی افراد می توانند اسم خود یا اطلاعات شخصی را وارد ننمایند. این نرم افزار به ثبت کد ملی هم احتیاج ندارد. در نتیجه موارد مختلف از نظر امنیت اطلاعات برای طراحی این نرم افزار در نظر گرفته شده است.

مقدم یادآور شد: این نرم افزار به دو صورت اندروید و pwa (تحت وب) طراحی شده و تا به امروز در عرض 2 روز بالغ بر 5 هزار نصب داشته است.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22169

به "خدمات نرم افزار موبایلی کرونا 115 چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات نرم افزار موبایلی کرونا 115 چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید