خبری که رادیوی کره شمالی از کیم جونگ اون منتشر کرد

به گزارش بلاگ پو، امروز و در بحبوحه حدس ها درباره مرگ رهبر کره شمالی، رادیو رسمی این کشور در گزارشی از قدردانی کیم جونگ اون از کارگران شرکت کننده در ساخت شهر سامجیون اطلاع داد.

خبری که رادیوی کره شمالی از کیم جونگ اون منتشر کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که با این حال در این گزارش هیچ خبری از شرایط سلامت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و یا فعالیتهای وی نبود.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از رادیو دولتی کره شمالی بیان کرد: فرمانده کیم جونگ اون مراتب قدردانی خود را از کارگرانی که صادقانه و با قدرت در ساخت سامجیون شرکت داشتند، اعلام نموده است. کارگرانی که با قدرت و از صمیم قلب در ساخت مرکز برق مشارکت داشتند و هرگز اعتماد به حزب و اعتماد خود را در هیچ لحظه ای از دست ندادند.

این خبر در حالی منتشر شده که گزارش هایی از جراحی قلب رهبر کره شمالی و وخامت حال وی در نتیجه این جراحی و حتی مرگ او در دنیا منتشر شده است. روز پنجشنبه خبرگزاری مرکزی پیونگ یانگ گزارش داده بود که کیم پیغام تبریکی را از حزب کمونیست چین در سالگرد بازدید او از روسیه دریافت نموده است.

در 22 آوریل نیز رسانه دولتی این کشور گفت که کیم برای بشار اسد، رهبر سوریه پاسخ تبریک تولدش را فرستاده است. تا به امروز هیچ جزییاتی از محل استقرار و شرایط جسمانی کیم جونگ اون منتشر نشده است.

  • شایعات پیرامون مرگ کیم جونگ اون تکذیب شد

گرچه منابعی در چین و ژاپن از فوت رهبر کره شمالی خبر داده اند، اما این گزارش ها قابل تایید نیست و شرایط جسمانی کیم جونگ اون همچنان در هاله ای از ابهام نهاده شده است. انجمن دوستی کره هم این گزارش ها را تکذیب نموده است. به نوشته روزنامه اکسپرس، رسانه های خبری در ژاپن و چین پیشتر از مرگ کیم جونگ اون، رهبر 36 ساله کره شمالی خبر دادند. دیگر منابع هم می گویند او بعد از جراحی قلب در آستانه مرگ نهاده شد و زندگی نباتی دارد و هیچ امیدی به احیای او نیست.

با این حال رئیس جمعیت دوستی کره (KFA) که انجمنی تحت حمایت پیونگ یانگ است، این ادعاها را رد کرد. با توجه به شرایط کشور کره شمالی، ادعاهایی درباره مرگ کیم جونگ اون پیش از اعلام رسمی از سوی پیونگ یانگ قابل تایید نیست.

در همین حال معاون یک شبکه خبری تحت کنترل هنگ کنگ که مدعی است از بستگان وزیر خارجه چین است، چنین ادعایی را مطرح نموده بود. شیجیان ژینگزو، مدیر تلویزیون ماهواره ای هنگ کنگ (HKSTV) بیان کرد منبع معتبری به او گفته که کیم جونگ اون فوت نموده است.

ساعاتی پیش هم یک هفته نامه ژاپنی تحت عنوان شوکان جندای مدعی شده بود، رهبر کره شمالی زندگی نباتی دارد و این اتفاق پس از جراحی قلب او اتفاق افتاده است.

براساس گزارش ها، یک پزشک چینی که گمان می رود بخشی از تیم اعزامی برای درمان کیم جونگ اون باشد، گفته است تاخیر در انجام یک اقدام پزشکی کوچک روی قلب منجر به بیماری شدید اون شده است.

  • بیشتر بخوانید:

توقف قطار ویژه در ایستگاه اقامتگاه رهبر کره شمالی | احتمال انجام یک آزمایش موشکی تازه

رهبر کره شمالی به خاطر شیوع کرونا پنهان شده است؟

ادعای جدید درباره جراحی کیم جونگ اون | جراحی ناموفق بود؟

ماجرای تصویر جسد رهبر کره شمالی چیست؟ | خبرهای ضد و نقیض از رهبر کره شمالی | اون از پیونگ یانگ خارج شد؟

پیغام رئیس جمهوری کره شمالی به اسد | حالم خوب است

غیبت مشکوک کیم جونگ اون | از ماجرای نامه رهبر کره شمالی به ترامپ تا شایعه جراحی قلب

رهبر کره شمالی دچار مرگ مغزی شده است؟

حال جسمانی رهبر کره شمالی در شرایط خطرناکی است

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25144

به "خبری که رادیوی کره شمالی از کیم جونگ اون منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبری که رادیوی کره شمالی از کیم جونگ اون منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید