خبرنگاران 30 هزار نفر در شهرک گلخانه ای مغان مشغول کار می شوند

به گزارش بلاگ پو، اردبیل- خبرنگاران - مدیرعامل شرکت شهرک های گلخانه ای کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: با بهره برداری از شهرک گلخانه ای 1600 هکتاری مغان در شمال استان اردبیل، 30 هزار نفر مغان مشغول کار می شوند.

خبرنگاران 30 هزار نفر در شهرک گلخانه ای مغان مشغول کار می شوند

علی اشرف منصوری سه شنبه شب در حاشیه شروع عملیات اجرایی گلخانه هوشمند و نسل جدید 50 هکتاری در پارس آباد مغان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: طرح احداث گلخانه های عظیم و مجتمع های سرپوشیده کشاورزی اواخر سال 97 در استان اردبیل شروع شده و یکی از طرح های پیروز کشوری است.

وی بیان نمود: در 2 سال گذشته هشت شهرک جدید گلخانه ای با مجموع 2 هزار و 850 هکتار مساحت در سطح استان اردبیل طراحی و عملیات مطالعه و واگذاری آن نیز شروع شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های گلخانه ای کشاورزی کشور با اشاره به تامین همه زیر ساخت های مورد احتیاج فراوری گلخانه ای از قبیل آب، برق و گاز و راه دسترسی و نیز شروع عملیات ساخت سازه توسط سرمایه گذاران در این شهرک اظهارداشت: در کمتر از 18 ماه گذشته کار عظیمی در احداث گلخانه در استان اردبیل صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: تا به امروز 700 هکتار از اراضی این شهرک ها در استان اردبیل به بخش خصوصی واگذار شده که 300 هکتار آن در حال ساخت سازه است.

منصوری با اشاره به احداث و بهره برداری 79 هکتار گلخانه در استان اردبیل طی سال گذشته گفت: اثرات احداث این مجموعه های گلخانه در ایجاد اشتغال و افزایش فراوریات کشاورزی تعیین خواهد شد.

وی افزایش 600 هزار تا یک میلیون تنی میزان محصولات کشاورزی استان اردبیل را از جمله آثار مثبت احداث شهرک های گلخانه ای در این استان ذکر کرد و گفت: نمود شاخص جهش فراوری را در فراوریات گلخانه ای منطقه مغان به شکل ملموس می توان دید.

مدیرعامل شرکت شهرک های گلخانه ای کشاورزی کشور همچنین مجموع سرمایه گذاری پیش بینی شده برای تکمیل مجتمع ها و شهرک های گلخانه ای استان اردبیل را بالغ بر 65 هزار میلیارد ریال اعلام نمود و اضافه نمود: این میزان سرمایه گذاری چندین برابر بودجه عمرانی این استان است.

وی برطرف بیکاری، رونق مالی، افزایش بهره وری مصرف آب کشاورزی و رشد قابل ملاحظه بهره وری خاک و منابع فراوری کشاورزی را از جمله آثار توسعه شهرک های گلخانه ای در استان اردبیل ذکر کرد.

منصوری همچنین بیان نمود: علاوه بر این، با ایجاد زنجیره ارزش و با بهره گیری از آب و هوای معتدل و خاک مرغوب منطقه، سرمایه موجود استان به شکل منطقی استفاده شده و با کاهش مصرف انرژی و مزیت صادراتی، رونق عملی در اقتصاد کلان کشور نیز رقم خواهد خورد.

وی تامین کامل زیرساخت ها از جمله آب و برق و گاز را احتیاج ضروری شهرک های گلخانه ای استان اردبیل اعلام نمود و گفت: سرمایه گذاران فعال تر از بخش دولتی کار نموده اند به طوری که هم اکنون بعضی از واحدهای گلخانه ای استان معطل تامین این زیرساخت هاست.

مدیرعامل شرکت شهرک های گلخانه ای کشاورزی کشور اصلاح فرایند طولانی اداری برای احداث گلخانه و نیز اعطای آسان تر تسهیلات بانکی را از ضرورت های مورد احتیاج برای توسعه کشت گلخانه ای در استان اردبیل ذکر کرد.

به گزارش خبرنگاران، عظیمترین شهرک گلخانه ای کشور به مساحت 1600 هکتار هم اکنون در منطقه مغان در شمال استان اردبیل در حال احداث است و امروز عملیات اجرایی یک مجتمع عظیم 50 هکتاری در این شهرک با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مدیران این وزارتخانه شروع شد.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به همراه مدیران بخش های مختلف کشاورزی، امروز در جریان سفر 2 روزه به استان اردبیل از شهرک گلخانه ای 1600 هکتاری مغان و طرح آبیاری پایاب سدخداآفرین در منطقه مغان بازدید کرد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29312

به "خبرنگاران 30 هزار نفر در شهرک گلخانه ای مغان مشغول کار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 30 هزار نفر در شهرک گلخانه ای مغان مشغول کار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید