خبرنگاران کاهش تصادفات رانندگی لرستان در گرو ایمن سازی جاده ها

به گزارش بلاگ پو، خرم آباد - خبرنگاران - مجهز شدن جاده های لرستان به سیستم روشنایی همچنین حذف نقاط حادثه خیز برای کاهش تلفات جاده ای امری لازم است که ضامن سفری امن برای مسافران می گردد.

خبرنگاران کاهش تصادفات رانندگی لرستان در گرو ایمن سازی جاده ها

نقاط کور و پرحادثه جاده یکی از عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات رانندگی می باشد که با تامین اعتبار و اختصاص بودجه کافی می توان نقش مهمی در کاهش تلفات جاده ای ایفا کرد.

تعریض محور، چهارخطه کردن محورهای ارتباطی، مجهز نمودن جاده به سیستم روشنایی، حذف نقاط حادثه خیز، آشکار سازی، حفظ و نگهداری تجهیزات سیستم روشنایی در لرستان باید در دستور کار قرار گیرد.

علاوه بر فرهنگ سازی در بین رانندگان و رعایت نکات ایمنی، آشکارسازی جاده هم می تواند بروز تصادفات رانندگی در لرستان را کاهش دهد.

طبق آنالیز های صورت گرفته تنها پنج درصد جاده های کشور مجهز به سیستم روشنایی می باشند و این میزان در لرستان کمتر از 10 درصد است.

به گفته رییس سازمان اورژانس کشور سالانه تصادفات رانندگی 17هزار نفر فوتی و 650 هزار نفر مصدوم دارد.

150 کیلومتر از جاده های لرستان مجهز به سیستم روشنایی است

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان وجود دارد که تنها 150 کیلومتر از آن مجهز به سیستم روشنایی است.

عارف امرایی گفت: از یکهزار و 800 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 6 هزار کیلومتر راه روستایی در لرستان تنها 150 کیلومتر مجهز به سیستم روشنایی است.

وی گفت: روشنایی جاده ها جز الزامات راهداری و حمل و نقل جاده ای نیست اما در صورت تامین اعتبار و اختصاص بودجه کافی حاضر به انجام روشنایی جاده ها هستیم.

وی ادامه داد: تشخیص به موقع موانع، علایم و تابلوهای هدایت و رانندگی و دید آسان و دقیق در طول راه های ارتباطی از مهمترین اهداف و کارنمودهای نصب سامانه های روشنایی در جاده ها به شمار می فرایند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان توضیح داد: با روشنایی جاده ها ضریب ایمنی سفر هم افزایش پیدا می نماید این در حالیست که با این اعتبارات کم هرگز مقدور به انجام آن نمی باشیم.

امرایی بیان نمود: طبق آنالیز های صورت گرفته تنها پنج درصد جاده های کشور مجهز به سیستم روشنایی می باشند و این میزان در لرستان کمتر از 10 درصد است.

وی با اشاره به پایدار بودن روشنایی جاده های لرستان گفت: در هشت ماه گذشته نسبت به سال های قبل شرایط بهتری در مورد سیستم روشنایی و حفظ و نگهداری آن در محورهای استان وجود داشته است.

وی افزود: اگر در جاده ها چراغی خاموش می گردد مقطعی بوده و بلافاصله تعمیرات برای اصلاح انجام می گردد.

اجرای هرگونه عملیات مستلزم اختصاص بودجه است

رییس پلیس راه لرستان بیان نمود: برای روشنایی جاده ها مکاتباتی با راهداری صورت گرفته اما اجرای هرگونه عملیات مستلزم اعتبارات و بودجه می باشد.

سرهنگ مصطفی دالوند گفت: نگهداری از تجهیزات و سیستم روشنایی جاده های لرستان در کاهش تصادفات رانندگی تاثیرگذار است و باعث می گردد رانندگان دید بیشتری داشته باشند.

جان باختن 523 نفر در تصادفات رانندگی لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه سال گذشته 523 نفر در استان بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادندگفت: این تعداد فوتی نسبت به سال قبل از آن، 10.6 درصد افزایش یافته است.

حمیدرضا نظیفی بیان نمود: 86.8 درصد این تصادفات مربوط به جاده های برون شهری و روستایی و 11.5 درصد مربوط به درون شهری بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اضافه نمود: بیش از 43 درصد تصادفات برخورد دو وسیله نقلیه با هم بوده و حدود 30 درصد نیز به دلیل واژگونی وسایل نقلیه رخ داده است.

نظیفی گفت: در این تصادفات متاسفانه 44.7 درصد راننده و 37.1 درصد سرنشینان و 17.4 درصد عابران پیاده فوت نموده اند.

کاهش تلفات جاده ای از اولویت های راهداری است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به اینکه کاهش تلفات جاده ای و همکاری با پلیس راه لرستان از اولویت های این اداره کل می باشد بیان نمود: براساس بودجه اختصاصی به راهداری می توانیم برای اجرای عملیات سیستم روشنایی جاده ها برنامه ریزی کنیم.

عباس شرفی گفت: کاهش سوانح جاده ای دغدغه رهبر معظم انقلاب و هدف مشترک همه دستگاه های متولی ایمنی است که مجموعه پلیس راه و راهداری در کنار هم با هدف کاهش سوانح در کوشش هستند.

وی اضافه نمود: تعامل پلیس راه با مجموعه راهداری در زمینه کاهش تلفات جاده ای، ایمنی تردد و فرهنگسازی رانندگی گره گشا و ستودنی است.

شرفی بیان نمود: پلیس راه در مدیریت ترافیک و همکاری با راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان همیشه در کوشش بوده انتظار می رود تعامل بیشتری در بحث شناسایی و اعلام نواقص ایمنی همچنین جلوگیری از سرقت تجهیزات ایمنی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از مهمترین اولویت های ایمن سازی جاده های ارتباطی استان، پشتیبانی و احداث روشنایی جدید جاده ها است گفت: پلیس راه و راهداری تعامل خوبی در راستای تحقق اهداف مشترک داشته و هدف ما خدمت به مردم و حفظ جان کاربران جاده می باشد.

حذف نقاط پرخطر در میزان کاهش تصادفات جاده ای لرستان موثر است

استاندار لرستان گفت: شناسایی و حذف نقاط پرخطر در میزان کاهش تصادفات جاده ای لرستان موثر است.

سید موسی خادمی گفت: سال گذشته شاهد چشمگیر کاهش تلفات بودیم این در حالیست که در این خصوص عملکرد لرستان مثبت ارزیابی شد و مورد تقدیر نهاده شد اما متاسفانه سال جاری این آمار افزایش یافت.

وی گفت: شاید به دلیل بحران سیل و تخریب راه تلفات افزایش یافت که بعضی افراد نیز در امدادرسانی به سیل زدگان کشته شدند.

وی ادامه داد: لرستان در مورد تلفات جاده ای رتبه سیزدهم کشوررا دارد که این میزان قابل قبول نیست و باید عارضه شناسی گردد همچنین جاده ها باید ایمن شوند که این مهم به دلیل کمبود منابع به کندی در حال اجرا است.

خادمی بیان نمود: شناسایی نقاط خاص و پرحادثه در دستور کار است اما علایم آشکارساز می تواند تلفات را کاهش دهد.

وی اضافه نمود: راهداری لرستان باید آمار دهد که تا چه میزانی در کاهش نقاط پرحادثه اقدام نموده است همچنین خط کشی جاده هم در میزان کاهش تصادفات تاثیرگذار است.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27732

به "خبرنگاران کاهش تصادفات رانندگی لرستان در گرو ایمن سازی جاده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش تصادفات رانندگی لرستان در گرو ایمن سازی جاده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید