خبرنگاران هند پیشنهاد میانجیگری ترامپ را رد کرد

به گزارش بلاگ پو، دهلی نو-خبرنگاران- وزارت امور خارجه هند روز پنجشنبه با رد پیشنهاد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در خصوص میانجیگری میان دهلی نو و پکن خاطرنشان کرد که هند در حال مذاکره با چین است.

خبرنگاران هند پیشنهاد میانجیگری ترامپ را رد کرد

به گزارش رسانه های هندی، حدود یک ماه است که نیروهای هندی و چینی در لاداخ که بخشی از منطقه بزرگتر هیمالیا است در مقابل یکدیگر صف آرایی نموده اند. دو کشور یکدیگر را متهم به نقض حاکمیت ارضی نموده و نیرو و تجهیزات بیشتری در مناطق مورد اختلاف مستقر نموده اند.

ترامپ در هفته جاری در پیغام توییتری خود اظهار داشت که آمریکا آماده میانجیگری میان هند و چین برای حل مناقشه مرزی دو کشور است. این اولین بار است که ترامپ سعی نموده وارد دیپلماسی هند و چین گردد.

آنوراگ سریستاوا سخنگوی وزارت امور خارجه هند در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص پیشنهاد دونالد ترامپ گفت: ما در حال تعامل با طرف چینی برای حل مسالمت آمیز مسأله مرزی هستیم.

هند پیش از این نیز پیشنهاد میانجیگری ترامپ برای حل مسئله کشمیر را رد نموده بود.

مناقشه مرزی میان هند و چین یکی از جدی ترین مناقشه های مرزی میان دو کشور از سال 2017 تا به امروز است. هند و چین در سال 2017 در منطقه دوکلم واقع در شرق هیمالیا شاهد یک تنش مرزی بودند که پس از 73 روز و با دخالت رهبران دو کشور حل شد.

همچنین هند و چین در سال 1962 یک جنگ مختصر بر سر اختلاف های مرزی داشتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند اضافه نمود: هند خواستار صلح و ثبات در مناطق مرزی است اما از سرزمین خود دفاع خواهد نمود. نیروهای ما رفتار مسولانه ای در مقابل مدیریت مرزها داشته اند و پروتکل های لازمه را دنبال می نمایند.

ناظران نظامی معتقدند یکی از دلایل افزایش تنش های مرزی میان هند و چین، ساخت یک باند فرودگاه و همچنین جاده در نزدیکی مرزها با چین است. هند سعی نموده است تجهیزات و زیرساخت های خود در امتداد مرزهای مشترک با چین را گسترش دهد.

مقامات مطلع هندی اظهار داشتند که با وجود مذاکرات میان مقامات نظامی دو کشور، هنوز ارتش های دو کشور حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیستند.

دهلی نو معتقد است که نیروهای چینی به خاک هند تجاوز نموده اند و برای سرانجام تنش، باید به درون خاک چین عقب نشینی نمایند.

از سوی دیگر چین می خواهد هند ساخت و ساز را در تمام مناطق مورد اختلاف متوقف کند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27202

به "خبرنگاران هند پیشنهاد میانجیگری ترامپ را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هند پیشنهاد میانجیگری ترامپ را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید