خبرنگاران مرحله سوم کاشت یک میلیون اصله درخت در تبریز 15 اسفند شروع می گردد

به گزارش بلاگ پو، تبریز - خبرنگاران - مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: مرحله سوم طرح کاشت یک میلیون اصله درخت و درختچه در این شهر از 15 اسفند و همزمان با هفته درختکاری شروع می گردد.

خبرنگاران مرحله سوم کاشت یک میلیون اصله درخت در تبریز 15 اسفند شروع می گردد

مسعود برزگر جلالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: این طرح تا 15 خرداد سال آینده ادامه می یابد تا وعده کاشت یک میلیون اصله درخت و درختچه در امسال که به نام سال فضای سبز در شهرداری نامگذاری شده است، محقق گردد.

وی با بیان اینکه برای نوروز سال 1400 گلکاری های خوبی در سطح شهر برای ایجاد فضای نشاط آور برای شهروندان انجام خواهد شد، گفت: مرحله طراحی آن به اتمام رسیده و به محض مساعد شدن شرایط جوی عملیات گلکاری نوروزی شروع می گردد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: این سازمان همچنین در حوزه حفظ و توسعه درختان شهر اقدام به هرس و فرم دهی درختان خواهد بود چراکه بعضی از گونه های درختی در سطح شهر مشکل فرم دهی داشته و سالیان سال است که هرس و جوان سازی نشده اند.

برزگر جلالی ادامه داد: پس از هرس و فرم دهی درختان، بلافاصله سم پاشی زمستانی شروع می گردد و در این عملیات تنه و شاخه های درختان علیه آفات سمپاشی می شوند.

وی یادآوری کرد: برای پیشگیری از شیوع آفت درختی در تابستان، از هم اکنون برای درختانی که مبتلا هستند و یا احتمال بیماری دارند درختان با استفاده از روغن و سم، سمپاشی می شوند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45393

به "خبرنگاران مرحله سوم کاشت یک میلیون اصله درخت در تبریز 15 اسفند شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرحله سوم کاشت یک میلیون اصله درخت در تبریز 15 اسفند شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید