خبرنگاران فرماندار کاشمر: رسالت خبرنگار ایجاد نشاط اجتماعی است

به گزارش بلاگ پو، مشهد- خبرنگاران- فرماندار کاشمر گفت: در شرایط کنونی که مردم بیش از هر زمان دیگری نیازمند نشاط، امید و سرزندگی هستند بطور قطع رسالت خبرنگاران نیز ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است.

خبرنگاران فرماندار کاشمر: رسالت خبرنگار ایجاد نشاط اجتماعی است

مسلم ساقی شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در کاشمر اضافه نمود: اگر بخواهد دموکراسی اتفاق بیفتد حوزه اطلاع رسانی و فعالیت اصحاب رسانه به طور قطع تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: خبرنگاران فداکارانه در انعکاس اخبار به خصوص در مواقع بحران و سختی کوشش می نمایند و جزء نخستین نفراتی هستند که در صحنه های مختلف اجتماعی حضور پیدا می نمایند.

فرماندار کاشمر گفت: اگر بخواهیم حقوق شهروندی نهادینه شود باید نگاه به خبرنگاران تغییر کند و آنها را به عنوان یک مچ گیر ندانیم، هیچ مدیری نباید از نقد خبرنگاران گلایه کند، مرز بین نقد و تخریب باریک است شاید بعضی مواقع نقدها تلخ باشد اما باید آنها را بپذیریم.

ساقی در ادامه بر برگزاری دوره های آموزشی در حوزه خبر و اطلاع رسانی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای روابط عمومی های ادارات و مدیران تأکید کرد و اضافه نمود: اگر خبرنگاران می خواهند مطالبات صنفی شان به نتیجه برسد باید خودشان برای تأسیس انجمن صنفی و تشکل کوشش نمایند.

وی تاکید نمود: اگر تشکیل انجمن صنفی اصحاب رسانه دستوری باشد ادامه کار حیاتش به نتیجه نخواهد رسید باید خود خبرنگاران احساس احتیاج نمایند و اگر احتیاج بود مجموعه فرمانداری هم همکاری لازم را خواهد داشت.

فرماندار کاشمر گفت: اکنون که جامعه بشری مبتلا به ویروس کرونا شده به طور قطع اگر ظرفیت حوزه خبری برای انعکاس اخبار مرتبط با شرایط موجود و اقداماتی که باید برای پیشگیری صورت گیرد و همچنین کوشش های پزشکان و پرستاران نبود بخشی از اقدامات گفته نمی شد و مغفول می ماند و اثربخشی خود را نداشت.

ساقی اضافه نمود: با تصمیمات کارشناسی شده ای که گرفته شده ویروس کرونا در کاشمر به نسبت دیگر شهرستان ها بهتر مدیریت شد، اگرچه در بدترین حالت 50 درصد ظرفیت تخت های بیمارستان شهید مدرس تکمیل نشده ولی برای نخستین بار در پیک دوم ظرفیت تخت های آی. سی. یو تکمیل گشت.

وی ادامه داد: هم اکنون تخت های آی. سی. یو خالی شده و فقط 14 نفر در بیمارستان شهید مدرس بستری هستند و در شهرستان های هم جوار شرایط بسیار بدتر است.

فرماندار کاشمر همچنین در مورد شرایط محور کاشمر به شادمهر گفت: قطعه نخست این جاده به بهره برداری موقت رسیده و در قطعه دوم نیز کارگاه فعال شده و 66 میلیارد تومان اعتبار دارد.

ساقی اضافه نمود: این محور کد اعتباری ملی دارد و پیمان قطعه دوم سه ساله است و برای قطعه سوم که 20 کیلومتر آخر تا شادمهر خواهد بود نیز مناقصه برگزار می شود.

ساقی افزود: با توجه به این که اعتبارات سال جاری شهرستان برای پروژه های عمرانی بسیار ناچیز است و فقط 12 میلیارد تومان اعتبار در حوزه استانی و توسعه متوازن داریم به همین جهت سعی شده به پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا تخصیص پیدا کند تا هر چه زودتر به بهره برداری برسند.

فرماندار کاشمر گفت: سیاست و رویکرد دولت بر این بوده که اگر پروژه ای پیشرفت فیزیکی خوبی دارد تا سرانجام دولت به بهره برداری برسد و اگر امکان پذیر نبود به بخش خصوصی واگذار شود.

ساقی اضافه نمود: با اجرای طرح مثلث توسعه مالی فضای شهرستان ها فضای کسب و کار شده است و در حال حاضر چهار تعیین مالی در شهرستان کاشمر فعال هستند و بر اساس آخرین ارزیابی شرایط مان از نظر عملکردی سبز است.

وی ادامه داد: اگرچه بر اساس آخرین آمار دو هزارو 200 نفر برای مسکن ملی در شهرستان ثبت نام نموده اند اما فقط 36 نفر پرونده شان تکمیل شده است و خبرنگاران هم می توانند ثبت نام نمایند و ما نیز شرایط را تسهیل خواهیم کرد.

در شهرستان کاشمر واقع در 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد 6 نشریه محلی فعالیت دارند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 32634

به "خبرنگاران فرماندار کاشمر: رسالت خبرنگار ایجاد نشاط اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار کاشمر: رسالت خبرنگار ایجاد نشاط اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید