خبرنگاران فراوانی کالا بیش از دو برابر احتیاج کشور است

به گزارش بلاگ پو، تهران - خبرنگاران - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فراوانی کالا بیش از دو برابر احتیاج کشور است، گفت: مردم نباید نقدینگی خود را محبوس و کالا را به میزان فزاینده ای که احتیاج به آن ندارند، خرید نمایند.

خبرنگاران فراوانی کالا بیش از دو برابر احتیاج کشور است

حسین مدرس خیابانی روز سه شنبه در نشست هماهنگی طرح نظارت و بازرسی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان اضافه نمود: برنامه های تنظیم بازار از دی ماه شروع شده و در سه بخش تامین، توزیع و کنترل و نظارت نیز برنامه ریزی های مختلفی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از نظر فراوری کالاهای مورد احتیاج شب عید و تامین و تدارک کالاها، در سطح قابل قبولی قرار داریم، اضافه نمود: در حال حاضر، یکی از مسائل و مسائل دپو و رسوب بیش از حد کالاهای اساسی در بنادر جنوبی و شمالی کشور است که در این زمینه، دفتر معاون مالی رئیس جمهوری امروز جلسه ای در رابطه با رسوب کالا برگزار خواهد نمود.

قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به خرید مضاعف مردم به دلیل نگرانی از ویروس کرنا، گفت: بخشی از این نگرانی باعث هجوم مردم به فروشگاه ها شده و ممکن است کالاهای غیر قابل نگهداری، فاسدشدنی و مواد غذایی را بیش از اندازه تهیه نمایند و تاریخ مصرف آن ها بگذرد.

وی توضیح داد: به اصناف، فروشگاه های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی ابلاغ نموده ایم که بدون محدودیت کالا توزیع نمایند و مردم بدانند که در فروشگاه های زنجیره ای می توانند به حد احتیاج خود و به وفور کالا را خریداری نمایند.

فضای مجازی به نگرانی مردم دامن می زند

مدرس خیابانی با بیان اینکه کالاهایی که برای برگزاری نمایشگاه های بهاره تدارک دیده شده بود به مرور توزیع می گردد، ادامه داد: تدارک خوبی برای نمایشگاه های بهاره دیده شده بود که به دلیل تجمعات ناشی از آن، وزارت بهداشت اجرای آن را ملغی خاطرنشان کرد.

وی شرح داد: کالاهای تدارک دیده شده برای توزیع در این نمایشگاه ها به میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای تزریق خواهد شد، این در حالی است که همیشه در ایام اسفندماه، بیشتر از عرضه های معمول کالا تزریق می کردیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه بخشی از نگرانی مردم برای مقابله با ویروس کرونا و کنترل و مدیریتی که باید در این حوزه صورت گیرد، کاملا طبیعی است پیش بینی کرد که رفتارهای هیجانی حداکثر تا دو هفته آینده همراه بازار باشد.

قائم مقام وزیر صنعت با تاکید بر اینکه باید بازار آرامی را به مردم تحویل دهیم، اضافه نمود: بخش عمده ای از نگرانی و رفتار غیرطبیعی که در خرید داریم، از جنس نگرانی های ناشی از اطلاع رسانی فضای مجازی است.

وی تاکید نمود: جای نگرانی نیست؛ در قرارگاهی که شیوع ویروس کرونا را کنترل می نماید، دولت مسلط است.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20549

به "خبرنگاران فراوانی کالا بیش از دو برابر احتیاج کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوانی کالا بیش از دو برابر احتیاج کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید