خبرنگاران دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی 2 ساعت زودتر تعطیل می شوند

به گزارش بلاگ پو، بیرجند - خبرنگاران - استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی ادارات، سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان از فردا (شنبه) به مدت یک هفته 2 ساعت زودتر تعطیل می شوند.

خبرنگاران دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی 2 ساعت زودتر تعطیل می شوند

محمدصادق معتمدیان شامگاه جمعه در بازدید از بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند اضافه نمود: این تصمیم با هدف پیشگیری اتخاذ شده است و مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه هایی که وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارند حتما تدابیری را اتخاذ می کنند که خللی در فرایند خدمت رسانی ایجاد نشود.

وی بیان نمود: با توجه به تاکید وزیر بهداشت مبنی بر اینکه هفته آینده پیک بیماری کرونا در سطح کشور است و کار ما سخت تر خواهد بود به جهت مدیریت تردد مردم به مراکز پرجمعیت، ادارات و سازمان ها، حتما تدابیر ما باید سختگیرانه تر باشد.

ستاد پیشگیری از بحران در استان فعال است

کننده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: از روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در کشور، ستاد پیشگیری از بحران را در استان برگزار کردیم و تصمیماتی برای پیشگیری از ورود این ویروس به استان گرفته شد.

وی گفت: در چند روز گذشته هماهنگی و تعاملات بسیار خوبی بین دستگاه های ذیربط به ویژه حوزه بهداشت استان اجرا شده و تدابیری خوبی اجرا شده است.

معتمدیان اضافه نمود: یکی از کارهای خوبی که انجام گرفته در مرکز استان بیمارستان ولی عصر (عج) و سایر شهرستان های استان اتاق های ایزوله برای موارد احتمالی که علائم اولیه بالینی یا علائم احتمالی ویروس را دارند پیش بینی شده است که برخی بستری می شوند و از افراد مشکوک تست گرفته می شود و تا دریافت نتیجه آزمایش، تحت کنترل و مراقبت قرار می گیرند.

وی گفت: امروز هم در تهران ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برگزار و تصمیمات لازم به استان ابلاغ شده که به تبع آن ستاد استانی را نیز با حضور مسوولان برگزار کردیم و چند تصمیم به دنبال تصمیمات گذشته در استان برای مدیریت و مهار ویروس کرونا در سطح استان اتخاذ شد.

آموزش از راه دور برای جبران عقب افتادگی تحصیلی

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: از فردا به مدت سه روز تمامی مدارس استان در همه مقاطع تحصیلی به تبع کشور تعطیل خواهد بود البته برای اینکه از عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان جلوگیری شود از طریق شبکه آموزش صدا و سیما، آموزش های از راه دور ارائه خواهد شد که بخشی از این عقب افتادگی تحصیلی برطرف شود.

وی گفت: تصمیم دیگری که گرفته شد از فردا به مدت یک هفته تمامی مراکز دانشگاهی البته کلاس های حضوری اعم از مراکز دولتی و غیردولتی تعطیل خواهد بود و کلاس ها به صورت غیرحضوری و مجازی با حضور اساتید دانشگاه برگزار خواهد شد.

تعطیلی مراکز فرهنگی و ورزشی، لغو همایش ها

معتمدیان اضافه نمود: براساس تصمیم دیگری، همه مراکز فرهنگی اعم از سینماها و مراکز ورزشی تعطیل و مسابقات ورزشی و همایش هایی که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود، لغو و به زمان دیگری موکول می شود.

وی همچنین گفت: یکی از موضوعاتی که مردم دنبال می کنند اقلام بهداشتی است که طبیعی است به دلیل تقاضای بالایی که نه تنها در استان و کشور بلکه در سطح جهان است، با کمبود ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی روبرو شده است.

خط تولید مواد ضدعفونی کننده در استان راه اندازی شد

وی اضافه نمود: تدابیری در سطح کشور اجرا شده و کارخانه های کشور در سه شیفیت در حال تولید هستند، در استان هم تدابیری داشتیم از جمله منابع مالی در اختیار یکی از کارخانه های مواد شوینده استان قرار گرفت و خط تولید خود را تغییر داد تا از این طریق نیازهای اولیه مردم تامین شود.

معتمدیان گفت: همانطور که تصمیم ملی گرفته شده در سطح استان هم همه اخبار مربوط به این موضوع از طریق رییس دانشگاه علوم پزشکی استان به اطلاع مردم می رسد و از طریق صدا و سیما هم اطلاع رسانی انجام می شود لذا تاکید داریم که مردم حتما اخبار و اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را از طریق رییس دانشگاه علوم پزشکی و از طریق مراجع رسمی از جمله صدا و سیما دریافت کنند.

مردم به شایعات و اخبار منفی توجه نکنند

وی اضافه نمود: مردم به شایعات کانال ها و برخی اخبار شبکه های مجازی که باعث نگرانی و اضطراب آنها می شود، توجه نکنند.

وی به مردم توصیه کرد: به توصیه های بهداشتی که توسط مسوولان استان به ویژه سخنگوی ستاد مطرح می شود، توجه ویژه داشته باشند.

عدم تردد و سفر غیرضروری مهمترین عامل مهار بیماری است

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: در این شرایط مهمترین عاملی که می تواند در پیشگیری، مدیریت و مهار این بیماری نقش داشته باشد، عدم تردد در مراکز جمعیتی و شلوغ است، از سفرهای غیرضروری در سطح استان به ویژه استان های درگیر خودداری کنند و در این ایام امن ترین مکان ماندن در منازل است تا با رعایت اصول بهداشتی که از ناحیه مسوولان بهداشتی اعلام می شود بتوانیم این مقطع حساس را هم پشت سر بگذاریم.

وی گفت: وظیفه خودم می دانم از زحمات و تلاش تمامی پرسنل حوزه سلامت به ویژه پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران، فوریت های پزشکی و کادر درمانی که شبانه روزی و ایثارگرانه در جهت حفاظت و صیانت از سلامت شهفرایندان تلاش می کنند، قدردانی کنم. حتما ما و مردم قدرشناس زحمات و فداکاری های این عزیزان خواهیم بود.

نتیجه نمونه های ارسالی منفی بوده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند هم گفت: تمامی بیمارانی که با علایم تنفسی به بیمارستان ها مراجعه می کنند احتیاط لازم درخصوص آنها انجام می شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی اضافه نمود: این افراد در صورتی که معیارهای اولیه را داشته باشند در بخش های مخصوص به ویژه بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند از سایر بیماران جدا و بستری می شوند، همچنین آزمایش های اولیه انجام می شود و تا زمان دریافت نتیجه آزمایش، بستری هستند.

وی بیان نمود: تا به امروز نمونه های مشکوک به کرونا ویروس از برخی بیماران دریافت و به مرکز ارسال شده است و چند مورد پاسخ منفی را دریافت کرده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: البته یکسری نمونه هم داریم که هنوز پاسخ آنها نیامده که بلافاصله با دریافت نتایج آزمایش ها در صورت مثبت یا منفی بودن، به مردم اعلام خواهد شد.

وی شرح داد: تا این لحظه هیچ مورد مثبت ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی مشاهده نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (جمعه) درباره مصوبات پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا گفت: امروز با مستنداتی که در ستاد ارائه شد و با توجه به اینکه ممکن است در بیش از 22 استان مورد مثبت در روزهای آینده داشته باشیم، قرار شد مدارس کل کشور از این تصمیم تبعیت کنند و در یک دوره سه روزه از شنبه تا دوشنبه در سراسر کشور مدارس تعطیل اعلام شود.

سعید نمکی اضافه نمود: وزیر آموزش و پرورش با کمک صداوسیما و سایر دستگاه ها باید بتوانند آموزش مجازی و آموزش از راه دور را برای دانش آموزان فراهم کنند.

وی گفت: با بررسی اپیدمیولوژیک که از رصدهای بین المللی و ملی از بیماری اجرا شده، فرایند به گونه ای دیده می شود که پیک بیماری در روزهای آینده است. این به معنای وحشت مردم نیست. با هوشمندی مردم و به صحنه آمدن همه دست اندرکاران و همه رسانه ها و خبررسانی دستگاه های مختلف و اشراف مدیران ما در همه عرصه ها، این خیز آینده بیماری را به خوبی تحت کنترل قرار خواهیم داد. به هر حال مردم باید در جریان فرایند آینده بیماری باشند.

وزیر بهداشت بیان نمود: تقاضای من از مردم این است که بیشتر همراهی کرده و از ترددها واقعا کم کنند. این اولین درخواست من به عنوان وزیر بهداشت از مردم است.

بنابر اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا به امروز مورد مثبت از ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی ثبت نشده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز (جمعه) گفت: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید در کشور با افزایش 143 مورد جدید به 388 نفر رسید.

کیانوش جهانپور اضافه نمود: 73 نفر در روزهای گذشته بهبود یافتند و 34 نفر تا به امروز فوت کرده اند.

وی گفت: میانگین سن بستری بیش از 50 سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای 60 سال گزارش شده است.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسکمک از کشورهای جهان سرایت کرده، تا به امروز 24 استان کشور را نیز درگیر کرده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا انتخاب و تجهیز شده است.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20756

به "خبرنگاران دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی 2 ساعت زودتر تعطیل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی 2 ساعت زودتر تعطیل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید